شناسهٔ خبر: 66161559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس دائمی و لغو محاصره غزه

سپیده حسینی

وزیر خارجه عربستان بر اهمیت تلاش برای برقراری آتش‌بس دائمی در غزه و لغو محاصره آن تاکید کرد و گفت باید از جامعه بین‌الملل به‌ویژه شورای امنیت خواست حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را به صورت دائمی متوقف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز (دوشنبه) با حضور در دومین نشست وزارتی گفت‌وگوی استراتژیک میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای آسیانه میانه در «تاشکند» پایتخت ازبکستان، با اشاره به رشد گسترده روابط مشترک این کشورها در سال‌های گذشته، بر اهمیت تداوم تقویت هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها میان این کشورها بر اساس ارزش‌ها و منافع مشترک و روابط تاریخی گسترده میان آنها تاکید کرد.

به گزارش سایت «صدی البلد»، بن فرحان با اشاره به اهمیت تقویت منافع کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه در تبدیل مناطق آن به مکان‌هایی امن، باثبات و شکوفا که نوید آینده‌ای بهتر برای همه را می‌دهد، از توافق گسترده این کشورها درباره لزوم برقراری صلح و تقویت راه‌حل‌های مذاکراتی و حمایت از امنیت و ثبات و توسعه گفت.

وزیر خارجه عربستان در ادامه نیز بر اهمیت افزایش تلاش‌ها جهت تضمین حقوق ملت فلسطین که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و برقراری صلح از راه مذاکرات و بر اساس ابتکارعمل صلح عربی و اصول قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

او همچنین تاکید کرد که تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات در منطقه باید ادامه یافته و برای برقراری آتش‌بسی دائمی و لغو محاصره نوار غزه تلاش شده و به انتقال کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی فوری به غزه کمک شده و از کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها ممانعت شود.

فیصل بن فرحان در پایان نیز بر لزوم درخواست از جامعه بین‌الملل و شورای امنیت برای متوقف کردن دائمی حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما