شناسهٔ خبر: 66158562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویزیت روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در دانشکده دندانپزشکی مشهد

روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در دانشکده دندانپزشکی مشهد ویزیت می شوند.

صاحب‌خبر -

ویزیت روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در دانشکده دندانپزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری به مناسبت هفته بهداشت دهان و دندان گفت: دانشکده دندانپزشکی مشهد با دارا بودن ۱۱ بخش و ۳۱۵ یونیت فعال ماهانه به ۱۰ تا ۱۵ هزار بیمار با نرخ دولتی خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهد.
دکتر سرگلزایی افزود: این دانشکده با قدمت ۵۰ سال هم اکنون جز سه دانشکده برتر کشور در رشته دندانپزشکی است که دارای ۷۱۵ دانشجوی عمومی، ۹۷ دانشجوی تخصصی، ۱۱۵ عضو هیئت علمی و ۳۳ دانشجوی خارجی است و هر سال ۱۰۰ دندانپزشک از این دانشکده فارغ التحصیل می‌شوند.
رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دیگری از سخنان خود تجهیز درمانگاه تحت بیهوشی برای بیماران خاص، راه اندازی بخش دیجیتال دانشکده و نمایه شدن مجله دندان دانشکده را از اقدامات خوب در سال گذشته عنوان کرد.
دکتر سرگلزایی همچنین با اشاره به مشکلاتی نظیر فرسوده بودن ۵۰ درصد یونیت‌های دانشکده و قیمت بالای اقلام مصرفی از وزارتخانه درخواست کرد اعتبارات بیشتری به حوزه زیرساخت‌ها و اقلام مصرفی اختصاص داده شود.
مدیر سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مشهد هم با اشاره به اینکه با توجه به قیمت بالای خدمات دندانپزشکی بهترین راه برای کاهش بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری است گفت: با کاهش مصرف مواد قندی، دو بار مسواک روزانه و عدم مصرف سیگار و قلیان می‌توان از بخش زیادی از بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.
دکتر بابازاده با اشاره به فواید مصرف فلوراید در سنین ۶ تا ۱۴ سال گفت: طرح وارنیش تراپی هر سال دو بار در مدارس استان اجرا می‌شود.

نظر شما