شناسهٔ خبر: 66156223 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

­رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: این دهه از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و قرار است با استفاده از ظرفیت رسانه ملی برنامه‌ها و جشن‌های این ایام در حرم‌های حضرت معصومه و سایر حرم‌های شریف در کشور به تصویر کشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نخستین نشست این ستاد که با هدف تدوین برنامه‌های شاخص و انتخاب شعاری محوری این دهه و گفتگو و تبادل نظر برای برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد، گفت: در این نشست سیاست‌ها و خط مشی‌ها کلی دهه کرامت تعیین و ۳۰ صفحه دستور کار تدوین شد.

خداداده افزود: در دهه کرامت امسال برنامه‌های متنوعی ازجمله برپایی جشن‌های مردمی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، برگزاری مسابقات خانوادگی، تکریم مقام دختر و ترویج ازدواج آسان در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت افزود: امسال دهه کرامت در یازده روز ابتدایی ماه ذی القعده مصادف با ۲۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و نخستین روز دهه کرامت مصادف با ولادت حضرت معصومه (ع) تکریم مقام دختر، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین ارزش‌های معنوی را در دستور کار داریم و قرار است با استفاده از ظرفیت رسانه ملی برنامه‌ها و جشن‌های این ایام در حرم‌های حضرت معصومه و سایر حرم‌های شریف در کشور به تصویر کشیده شود.

همچنین در این نشست خبری، حجت الاسلام فلاح نماینده آستان حرم حضرت معصومه گفت: با توجه به دهه کرامت، در این حرم، برنامه‌های متنوعی را ازجمله تعویض ضریح پوش حرم مطهر و پرچم گنبد و تزئیین و چراغانی و گلباران حرم و برپایی اجتماع بزرگ دختران به مناسبت فرا رسیدن روز دختر و افتتاحیه جشن‌های مردمی کرامت برنامه ریزی کرده ایم.

فلاح افزود: از دیگر برنامه‌های این دهه، اجرای مداحی و گروه تواشیح، نذر شادی، آزادی زندانیان و عیادت از بیماران و سالمندان در بیمارستان‌ها و بهزیستی‌ها و استقبال از زیارت اولی‌ها از برنامه‌های دیگر در این دهه است.

عمار خسروجردی نماینده آستان قدس رضوی هم در این نشست گفت: در حرم امام رضا، یکی از برنامه‌های محوری آن برگزاری کنگره امام رضاست. همچنین برپایی آیین‌های جشن دهه کرامت در حرم، برگزاری نمایش‌های خیابانی و اجرای سرود و مراسم شب شعر و افزایش تعداد استراحتگاه‌های رایگان و حضور کاروان‌های زیارتی تحت عنوان زیر سایه خورشید از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

 

نظر شما