شناسهٔ خبر: 66146316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

توقیف بزرگ در تنگه هرمز و پاسخ به ارعاب آمریکا

صاحب‌خبر -

مصادره کشتی باری غول‌پیکر متعلق به یک سرمایه‌دار صهیونیست در تنگه هرمز توسط جان ‌برکفان نیروی دریایی سپاه، ظرف کمتر از 24 ساعت در فضای مجازی غوغا به پا کرد. همچنین ادامه تهدیدات مقامات آمریکایی برای منصرف کردن ایران از اجرای انتقام ضد اسرائیلی خود، موضوع دیگری بود که طی 24 ساعت اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفت.  

بازتاب‌های توقیف کشتی سرمایه‌دار اسرائیلی توسط سپاه در فضای مجازی
توقیف کشتی تجاری-باری ام‌اس‌سی‌آریز (MSC Aries) متعلق به ایال اوفر، میلیاردر اسرائیلی در تنگه هرمز، توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران، علاوه بر رسانه‌های جهان در فضای مجازی نیز غوغا به پا کرده است. اغلب کاربران ضمن استقبال از این حرکت، آن را ضرب شستی کوچک به رژیم صهیونیستی و نوعی دستگرمی برای ایران خواندند و به تل‌آویو هشدار دادند این توقیف را انتقام موعود تلقی نکند. در ادامه تعدادی از پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کنیم: «کلاغ پر، گنجشک پر، کشتی پرررررر…»، «توقیف کشتی‌های مرتبط با منافع رژیم صهیونیستی در خلیج فارس و دریای عمان یعنی پایان قطعی کریدور عرب-مد (IMEC) و تهدید جدی روابط اعراب با اسرائیل که بر پایه اقتصاد بنا شده است»، «توقیف این کشتی را به مردم ایران باید تبریک گفت. انشالله عملیات‌های بیشتری علیه رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد»، «یادتونه از وقتی یمن دریای سرخ رو برای کشتی‌های اسرائیل و متحدانش سیاه کرد، کشورهای عربی خائن یه کریدور درست کردن که کمک‌ها به اسرائیل از اون طرف برسه! هیچی دیگه با توقیف کشتی MSC ARIES توسط سپاه این راه هم بسته شد! خلاصه که چطوری اسرائیلی؟!»، «رسانه‌های اسرائیل اعلام کردن این کشتی که امروز ایران توقیف کرده مال ما بوده! اون از جنگ روانی این هم از توقیف کشتی. مونده حالا، منتظر بقیه‌اش هم باشید! حضرت آقا فرمودن پشیمون‌تون می‌کنیم»، «همزمان که حزب‌الله داره می‌کوبه، سپاه هم کشتی ایال اوفر تاجر اسرائیلی رو توقیف می‌کنه. این جوری سگ‌کشی می‌کنیم»، «رسانه‌های اسرائیلی می‌گن این کشتی که امروز ایران توقیف کرده مال ما بوده. یعنی یه جورایی بیایین بی‌خیال انتقام بشین غلط کردیم! اما کور خوندن! اولاً کشتی‌های قبلی هم که مصادره می‌شد عمدتاً مالکش یه صهیونیست بود. دوماً صد تا از این کشتی‌ها اندازه بند کفش سرداران ایرانی نیست. انتقام سرجاشه»، «این کشتی توقیف شده متعلق به ایال اوفر تاجر اسرائیلی است که قبلاً هم دو تا از کشتی‌هاش یکی در خلیج فارس و اون یکی در دریای مکران مورد هدف قرار گرفت. خدا بده برکت»، «این کشتی که با پوشش پرچم پرتغال از تنگه هرمز رد می‌شده خیلی اتفاقی متعلق به ایال اوفر میلیاردر اسرائیلیه. تکمیلی: ۵ آذر پارسال هم بچه‌های یمن یه نفتکش متعلق به ایشون رو تو یمن مهمون کرده بودن»، «دیگه این بار یمن نبود که کشتی اسقاطیلی گرفت. رزمنده‌های نیروی دریایی سپاه ایران بودن. کشتی گرفتیم هلو. این کشتی متعلق به شرکت زودیاک مریتایم مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسرائیلی است»، «ماشالله به تکاورهای سپاه. کشتی میلیاردر صهیونیست در تنگه هرمز توقیف شد. این رو به عنوان دست گرمی داشته باشید تا انشالله انتقام اصلی»، «پیام توقیف کشتی تجاری اسرائیلی در تنگه هرمز: اولاً، انتقام ایران علیه اسرائیل چندوجهی است و منحصر به چند موشک نخواهد بود. ثانیاً، راهبرد اختلال در تجارت دریایی اسرائیل به طور جدی دنبال می‌شود. ثالثاً، ایران بدون ترس بر تنگه هرمز حاکمیت می‌کند»، «اونایی که قرص چرا حمله نمی‌کنیم چرا حمله نمی‌کنیم خورده بودن حالا راضی شدن؟ آقا اعتماد کنین تو رو به مولا. همین گرفتن کشتی اوفر از موشک بارون حیفا دردش بیشتر بود. این یعنی اقتصاد اسرائیل از این به بعد روی هواست.»

واکنش کاربران فضای مجازی به تهدید ایران توسط مقامات ایالات متحده
در روزهای اخیر مقامات سیاسی و نظامی آمریکا انواع تهدیدها را برای منصرف کردن ایران از گرفتن انتقام سرداران شهید سپاه قدس و تنبیه اسرائیل، بر زبان راندند. این تهدیدها در فضای مجازی بی‌پاسخ نماندند و توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز بر دوز و غلظت بازتاب‌ها افزودند. در ادامه واکنش برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به لاف‌زنی‌های مقامات آمریکایی را می‌خوانیم: «آمریکا خوب می‌داند، هرگونه واکنشی به حمله ایران می‌تواند منجر به یک درگیری واقعی و بسته شدن کامل دو تنگه کلیدی هرمز و باب‌المندب شود، دنیا را تکان بدهد و به افزایش افسار گسیخته قیمت انرژی در جهان منجر شود»، «پیام ما به آمریکا این است: اگر دوست داری خلیج فارس بدتر از جهنم باب‌المندب بشه دخالت کن در درگیری ایران و اسرائیل»، «اینم نتیجه‌ قُدقُد کردن آمریکا! رسانه‌های عبری: ایرانی‌ها با توقیف کشتی پیام روشنی به آمریکا دادند. اگر شما از طرف اسرائیل مداخله کنید، خلیج فارس را مانند دریای سرخ خواهیم بست»، «در اخبار مربوط به توقیف کشتی اسرائیلی نام تنگه هرمز شدیداً برجسته شده. این سیگنالی از آمادگی جمهوری اسلامی برای واکنش قاطع به اقدامات آمریکا و اسرائیل پس از انتقام است که پیش از اسرائیل لازم بود آمریکا آن را بفهمد»، «این فعلا دست‌گرمی بود و یک هشدار برای بقیه مخصوصاً آمریکا. نباید پا روی دم شیر می‌ذاشتین»، «نگاهشون به آسمون بود موشک تو فرق سرشون نخوره، تو دریا خفتشون کردیم! آقای جو بایدن به جای Dont Dont کردن تماشا کن»، «رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند ایرانی‌ها با توقیف کشتی پیام روشنی به آمریکا داده‌اند: اگر شما از طرف اسرائیل مداخله کنید، خلیج فارس باب‌المندبی دیگر برایتان خواهد شد»، «توقیف کشتی یک پیام مهم فقط برای آمریکا داشت: قرار باشه دخالت کنی خلیج فارس برات جهنم می‌شه»، «توقیف کشتی اسرائیلی، هشداری جدی به آمریکا، اسرائیل و سایر قدرت‌های جهان است تا تبعات ماجراجویی پس از انتقام قریب‌الوقوع ایران از اسرائیل را در نظر بگیرند».

نظر شما