شناسهٔ خبر: 66141021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیاستمدار پاکستانی: حق ایران برای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی محفوظ است

اسلام‌آباد- ایرنا- نماینده سابق پارلمان پاکستان با تمجید از پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، گفت: ایران از حق مشروع برای پاسخ به اقدامات تروریستی اسرائیل برخوردار است و جهان بداند که صهیونیست‌ها تهدیدی برای صلح هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، مشتاق احمد خان از حزب جماعت اسلامی پاکستان امروز در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از عملیات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل پاکستان باید در کنار ایران بایستد.

وی همدستی اردن با آمریکا در دفاع از اسرائیل را شرم‌آور دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع برای دفاع از خود در برابر اقدامات تروریستی اسرائیل در نقض قوانین بین المللی، تجاوز به منافع سیاسی، دیپلماتیک و نظامی در داخل و خارج از سرزمین ایران برخوردار است‌.

این سیاستمدار پاکستانی خطاب به جامعه جهانی گفت: دنیا بداند، اسرائیل تهدیدی برای صلح است. با گذشت ۱۹۰ روز از جنگ غزه و نسل‌کشی فلسطینیان، جامعه جهانی باید اسرائیل را پاسخگو کند.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی قبل با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات فعلی خاورمیانه، خواهان خویشتنداری همه طرف‌ها شد و اعلام کرد: اسلام‌آباد پیش‌تر نسبت به پیامدها و خطرات حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

نظر شما