شناسهٔ خبر: 66134010 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسلام‌آباد: پیش‌تر نسبت به پیامدهای حمله اسرائیل به ‌کنسولگری ایران هشدار داده بودیم

اسلام‌آباد- ایرنا- پاکستان با ابراز نگرانی از تحولات فعلی خاورمیانه، خواهان خویشتنداری همه طرف‌ها شد و اعلام کرد: اسلام‌آباد پیش‌تر نسبت به پیامدها و خطرات حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این کشور اعلام کرد که با نگرانی عمیق تحولات خاورمیانه را دنبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: پاکستان ماه‌هاست که بر ضرورت تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از گسترش خصومت‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره تلویحی به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، افزود: اسلام‌آباد در اوایل ماه جاری خطرات و پیامدهای ناشی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه به عنوان تشدید تنش بزرگ در یک منطقه از قبل ناآرام را خاطر نشان کرده بود.

در این بیانیه آمده است: تحولات امروز پیامدهای فروپاشی دیپلماسی را نشان می دهد. همچنین این وضعیت بر پیامدهای جدی مواردی که شورای امنیت سازمان ملل قادر به انجام مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی نیست، تأکید می کند.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که اکنون تثبیت وضعیت و بازگرداندن صلح بسیار ضروری است لذا ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و به سمت تنش‌زدایی حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

نظر شما