شناسهٔ خبر: 66131125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور وزیر کشور؛ افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه ایران ما در زاهدان

با حضور وزیر کشور، یک مدرسه ۱۸ کلاسه در محله فارسی حاشیه شهر زاهدان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، احمد وحیدی دیروز در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: کار‌های توسعه‌ای و زیربنایی خوبی در استان سیستان و بلوچستان در دست اجراست که امروز از تعدادی از آنها بازدید داشتم.
وی در خصوص حوزه فضا‌های آموزشی استان سیستان و بلوچستان گفت: پارسال رشد بسیار خوبی در حوزه احداث فضا‌های آموزشی این استان داشتیم و هزار و ۵۰۰ کلاس درس به بهره برداری رسید.
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص‌های بودجه‌ ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، نشان از توجه دولت سیزدهم به امر آموزش است، ادامه داد: اکنون نیز احداث هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دارد تا بتوان سرانه فضا‌های آموزشی استان را به میانگین کشور رساند.

<div id="video-display-embed-code_11003291"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4205036/11003291?width=600&height=350"></script></div>

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این واحد آموزشی گفت: این مدرسه در زیربنای دو هزار و ۶۰۰ مترمربع با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی و با مشارکت خیری احداث و تکمیل شده است.
میثم لک زایی با اشاره به اقدامات دولت در سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع به فضا‌های آموزشی استان افزوده شد و این استان رتبه اول را در تعداد طرح های آموزشی و تحویل کلاس در کشور از آن خود کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: تعهد خیران نیک اندیش سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد سه برابری داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: دولت اعتبارات خاصی را در اختیار استان‌های کم برخوردار مشابه سیستان و بلوچستان قرار داده است و خیرین نیز با همراهی خود حضور پررنگی در این حوزه داشته اند.
وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۲۰۰ طرح آموزشی با تعدادچهار  هزار و ۳۶۳ کلاس درس و زیربنایی بیش از ۳۷۸ هزار و ۶۱۸ متر مربع احداث و تکمیل شده است.

نظر شما