شناسهٔ خبر: 66127227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سردار اشتری:

شهید زاهدی همواره در حال دفاع از نظام و انقلاب بود

مشاور رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور گفت:شهید محمدرضا زاهدی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا لحظه شهادت به مدت ۴۵ سال در حال دفاع از نظام و انقلاب اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

 

سردار سرتیپ حسین اشتری شنبه شب در آیین بزرگداشت سردار سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی در تالار شهر کاشان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامشان برای شهدای اخیر فرمودند شهید زاهدی از ابتدای انقلاب اسلامی در حال جهاد بود،این شهید بزرگوار در ۱۸ سالگی عازم کردستان شده و بعد از درگیر های آنجا و شروع دفاع مقدس به جنوب آمد و در سن ۲۰ سالگی مسوولیت فرماندهی لشکر را در عملیات رمضان بر عهده گرفت.

وی اظهار کرد: شهید زاهدی ۱۵ سال در جبهه مقاومت مسوولیت داشت و اگر بخواهیم با شهدای دفاع مقدس ایشان را مقایسه کنیم این شهید بزرگوار همه ویژگی های شهدای دفاع مقدس با ۳۵ سال جهاد بیشتر را داراست.

مشاور رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور بیان کرد:بصیرت از ویژگی های شهید زاهدی بود و در دوره های مختلف و در دوران رهبری مقام معظم رهبری فتنه های زیادی رخ دادو فضا غبارآلود بود اما ایشان هیچ وقت مسیر را اشتباه نرفت و در صراط مستقیم حرکت می کرد.

وی اظهار کرد: شهید زاهدی ۱۵ سال در جبهه مقاومت مسوولیت داشت و اگر بخواهیم با شهدای دفاع مقدس ایشان را مقایسه کنیم این شهید بزرگوار همه ویژگی های شهدای دفاع مقدس با ۳۵ سال جهاد بیشتر را داراست.

مشاور رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور بیان کرد:بصیرت از ویژگی های شهید زاهدی بود و در دوره های مختلف و در دوران رهبری مقام معظم رهبری فتنه های زیادی رخ دادو فضا غبارآلود بود اما ایشان هیچ وقت مسیر را اشتباه نرفت و در صراط مستقیم حرکت می کرد.

سردار اشتری گفت:شهید زاهدی مطیع امامین انقلاب اسلامی بود،در کنار سوابق رزمی و میدانی که فرمانده ای قوی بود اما اخلاص وی بر همه این فضیلت ها پیشی گرفته بود، سیدحسن نصرالله در خصوص این شهید بزرگوار می گوید شهید زاهدی مهاجر الی الله و فرمانده ای مجاهد و متواضع بود.

وی افزود: صراحت کلام از ویژگی های شهید زاهدی بود و آنچه که احساس می کرد باید متذکر شود می گفت،هرجا مشاهده می شد که موضوعی با معیار های رهبر معظم انقلاب اسلامی فاصله دارد بلافاصله موارد را متذکر می شد.

وی اظهار کرد: شهید زاهدی خستگی ناپذیر بود و در بعضی مواقع شبانه روزی خدمت می کرد،سیدحسن نصرالله می گوید شهید زاهدی با شادی ما شاد و به گریه ما می گریست،این شهید بزرگوار در میدان عمل از مرد مظلوم فلسطین و غزه حمایت کرد.

مشاور رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور بیان کرد: در سه دوره ای که شهید زاهدی در جبهه مقاومت بود شاهد پیشرفت های زیادی در جبهه مقاومت بودیم،ایشان مطیع محض رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و در جبهه مقاومت هم معتقد بود باید با سیدحسن نصرالله هماهنگ باشد.

سردار اشتری گفت: شهید زاهدی شجاعت بی نظیری داشت و همیشه قصد حضور در خطوط مقدم جبهه را داشت وآقای بنی لوحی که از دوستان نزدیک این شهید بزرگوار بود، می گوید شهید زاهدی اصرار داشت که در خط مقدم مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی باشد اما سیدحسن نصرالله نپذیرفت.

وی افزود: شهادت شهید زاهدی در سفارت ایران در سوریه موجب محکومیت بین المللی رژیم غاصب صهیونیستی شد چراکه طبق قوانین بین المللی هیچ دولتی حق ندارد به سفارت کشور دیگر تجاوز نظامی داشته باشد.

وی اظهار کرد: جبهه مقاومت از وجود شهید زاهدی محروم شد چراکه ایشان سرباز گمنام امام عصر(عج) بود و تشییع پرشکوه ایشان در اصفهان گواه عزت این شهید بزرگوار است.

مشاور رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور بیان کرد: همه تلاش شهید زاهدی اقتدار جبهه مقاومت بود و در دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت هیچ وقت کوتاهی نکرد.

سردار شهید زاهدی و دیگر همرزمان او عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند.

او از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسوولیت‌ فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان، نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.
سردار زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان سپاه بود. او همچنین در سال های اخیر در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه در سوریه و لبنان بود.

رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیمای جنگنده‌های «اف‌۳۵ » هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

سردار محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان، سرتیپ حسین امین الله رییس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان و سرلشکر محمد حاج رحیمی جانشین سردار زاهدی در شمار این شهدا هستند.

پیکر این سردار شهید بزرگوار روز شنبه ۱۸ فروردین پس از تشییع بر دوش مردم و مسوولان در کنار سرداران شهید خرازی و ردانی‌پور در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

نظر شما