شناسهٔ خبر: 66126546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

اولین قرارگاه تربیت مربی در کانون همدان برگزار شد

اولین قرارگاه تربیت مربی 1403 با هدف بیان طرح‌ها و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف سال جاری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین قرارگاه تربیت مربی 1403 با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، روابط عمومی، مالی، ارزیابی و عملکرد، مدیر مسئولان مراکز همدان، شهر مریانج، شهر قهاوند، شهر صالح آباد، شهرستان اسدآباد و مربیان هنری در مرکز فرهنگی- هنری شماره یک همدان  با هدف بیان برنامه‌های سال جاری و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف برگزار شد.

اولین قرارگاه تربیت مربی در کانون همدان برگزار شددر ابتدا این جلسه ستادی برنامه خوانش یک کتاب با عنوان " یک خط- یک تصویر" با هدف اجرای رسالت کانون در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی توسط افراد حاضر در جلسه اجرا شد.

در این برنامه افراد در مدت زمان 5 دقیقه کتابی را می‌خوانند و سپس یک جمله در خصوص آن کتاب را در برگه‌ای نوشته و اولین تصویری که از آن کتاب برداشت کرده‌اند را بر روی برگه کشیده و این برگه‌های جمع‌آوری شده برای انجام کارهای فرهنگی در مراکز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سپس بعد از بیان نظرات کارشناسان هر یک از افراد حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص طرح‌ها و برنامه‌هایی ارائه شده از طرف کارشناسان بیان کردند.

اولین قرارگاه تربیت مربی در کانون همدان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ابتدا به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های کانون در دیدار با مربیان کانون در سال 77 اشاره و اظهار کرد: در این سخنان رهبر انقلاب به خلا لحظه‌ها اشاره می‌کند که در همین جا از شما مسئولان مراکز و مربیان سوال می‌کنم که خلا لحظات مراکز شما چیست؟

در ادامه هر یک از میهمانان به نکاتی اشاره کردند و ابراهیمی هژیر افزود: هر یک از شما به نکات خوبی چون نبود خلاقیت، کمبود نیروی ادبی و هنری، نبود فضای تخصصی برای نوجوانان، نبود کتاب مناسب نوجوان، کمبود امکانات و تجهیزات، نبود فضای کافی برای برگزاری کلاس‌های مختلف، نبود تنوع در برگزاری کلاس‌ها، عدم شناخت از کودکان و نوجوانان و نیازهای آنها و... اشاره کردید که این یعنی باید برای هر یک از این موارد یک کار اقدام پژوهی صورت بگیرد و ریشه‌ای مسائل بررسی شود.

وی ادامه داد: آنچه در مراکز اهمیت دارد تبدیل بالقوه‌ها به بالفعل‌ها است و باید گسترش فکر صورت بگیرد؛ یعنی وقتی کودکی در کانون کار سفال، نقاشی، خطاطی و ... انجام می‌دهد باید بداند چرا این کار را می‌کند باید کارش هدفمند باشد، با فکر و اندیشه باشد و این را باید کارشناس حاضر و مربی او انجام دهد و اگر این اتفاق بیافتد عضو شما در کانون ماندگار خواهد شد.

ابراهیمی هژیر تصریح کرد: مهم ترین رسالت ما در کانون خواندن کتاب و ترویج آن در بین کودکان، نوجوانان و خانواده ها است که باید در تمامی مراکز به صورت جدی پیگیری شود حتی اگر یک مراجعه کننده داشته باشید که در حال انتظار است باید او را ترغیب به خواندن کتاب کنید.

وی با اشاره به فراخوان جشنواره ملی عکس یاریگران زندگی افزود: همه مربیان و مدیران باید در این جشنواره شرکت کرده و اعضای با استعداد خود را شناسایی کرده که در این جشنواره شرکت کنند.

اولین قرارگاه تربیت مربی در کانون همدان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: مربی کانون سرشار از خلاقیت و ایده است پس برای خودتان که دفتر داشته باشید که ایده‌های خود را در آن بنویسید و با توجه به شرایط و امکانات آنها را به کار بگیرید و در مرکز خود پیاده سازی کنید.

وی به رعایت حجاب و عفاف متذکر شد و خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف در مراکز خصوصا با نزدیک شدن به تابستان و کلاس‌های تابستانی باید مورد توجه و دقت مدیران مراکز باشد.

ابراهیمی هژیر در پایان این نشست از کارکنان حاضر در جلسه خواست که همیشه دنبال آموزش و یادگیری خود باشند و کار پژوهشی و نوشتن مقاله را در الویت برنامه‌های خود قرار دهند و ادامه داد: همه شما از بهترین هنرمندان و کارشناسان استان هستید که صاحب هنر و سبک بوده و حرف برای گرفتن دارید پی به یکدیگر کمک کنید و مطالب را به یکدیگر آموزش دهید زیرا هر چه مربی توانمند باشد نفع و سود آن به اعضا می‌رسد. وقت خود را تقسیم کنید زیرا در این حالت وقت شما برکت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به جذب نوجوان با توجه به رویکرد جدید کانون در سال جاری تأکید کرد: به نوجوان امید و انگیزه دهید؛ او را با پیشرفت کشور در تمام عرصه‌ها آشنا کرده و دستاوردها را برایش بیان کنید و هویت ملی- اسلامی او را تقویت کنید و طرح هما را که برای همه مراکز ارسال شده با جدیت دنبال کرده و به اجرا کنید.

مدیرکل به موضوع کانون یاران اشاره و تصریح کرد: کانون یاران خود را شناسایی و با آنها ارتباط خوبی بگیرید و تعامل داشته باشید و در خصوص فعالیت کانون یار با کارشناس مربوطه خود در ارتباط باشید. کانون یار باید در مدارس رابط و کمک کار شما باشند و نیز آنها می‌توانند در جذب اعضا به شما کمک کنندکه این نکته بسیار مهم است.

وی ادامه داد: این جلسات با توجه به تقسیم بندی استانی تا پایان سال ادامه خواهد داشت و اگر خواهان دوره‌های آموزشی بیشتر هستید درخواست بدهید برای شما برگزار خواهیم کرد.

در پایان جلسه با توجه به درخواست مسئولان و مربیان مقرر شد که دوره آموزشی عروسک سازی با کچه، نمایش خلاق و کارگاه شعر با مربیان متخصص در این حوزه برگزار شود.

اولین قرارگاه تربیت مربی در کانون همدان برگزار شد

نظر شما