شناسهٔ خبر: 66119462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قتل یک زن و یک مرد توسط همسرانشان/توقیف وانت بار با ۲۵ کیلو تریاک در تهران

تهران‌ بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی پایتخت از اعتراف یک مرد جوان تبعه خارجی به قتل همسرش و اینکه او را از پشت‌بام یک خانه در لواسان به پایین انداخته است، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز شنبه اظهار کرد: چندی پیش صدای دلخراش سقوط زن جوانی از پشت‌بام یک خانه چهار طبقه‌ سکوت محله لواسان را در هم شکست و خیلی زود این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد که تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ راهی محل حادثه شده و جسد زنی حدود ۱۹ ساله‌ اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که بر اثر سقوط، جان باخته بود.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد همسایه‌ها قبل از این سقوط مرگبار میان متوفی و خانواده همسرش صدای مشاجره شنیده‌اند؛ تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت که ساعتی قبل از این حادثه زن جوان با همسر و خواهر همسرش که اختلاف خانوادگی داشته مشاجره پیدا کرده و این درگیری به پشت‌بام نیز کشیده شده که ناگهان متوفی به پایین پرتاب شده است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: همسر متوفی در اظهارات اولیه ضد و نقیض خود به کارآگاهان پلیس جنایی گفت از گذشته با همسرم اختلاف داشتم؛ شب حادثه برای عید دیدنی به خانه خواهرم رفتم که در جریان مهمانی به‌خاطر همان مشکلاتی که وجود داشت با همسرم مشاجره کردم اما او برای اینکه آرام شود به پشت‌بام رفت؛ من نیز برای صحبت کردن با او به آنجا رفتم در ادامه همسرم ناگهان خودش را به پایین پرتاب کرد و به زندگی خود پایان داد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات دقیق‌تر کارآگاهان مشخص شد احتمالا مرد جوان پس از این سقوط مرگبار قصد داشته از صحنه جرم فرار کند اما با توجه به ازدحام جمعیت در راه‌پله‌های ساختمان ناموفق بوده است، یادآور شد: خواهر همسر متوفی که صاحبخانه است، در رابطه با این حادثه اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آورد لذا متهم بازداشت شد.

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان جنایی ماموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم بررسی‌های موشکافانه خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند که در این شاخه از تحقیقات با توجه به شکل قرارگرفتن جسد روی زمین، نحوه سقوط متوفی از پشت‌بام، اظهارات شهود، اختلافات گسترده زن جوان با همسرش و تجزیه و تحلیل‌های جنایی کارآگاهان، فرضیه وقوع قتل پررنگ شد و متهم پس از مواجهه با ادلّه موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و راز این سقوط معمایی را فاش کرد.

وی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، مرد جوان به‌اتهام ارتکاب قتل عمدی به زندان معرفی شد و سیر مراحل قانونی پرونده ادامه دارد.

دستگیری زن و مرد جوان در قتل آتشین همسر

رییس پلیس آگاهی پایتخت همچنین از قتل مرد جوان خبر داد و گفت: زنی که با همدستی یک مرد دیگر و با اجرای یک نقشه، همسرش را در چادر مسافرتی در جاده کن ـ سولقان به قتل رساند، دستگیر شد.

سردار ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: ساعت ۱۸ چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت سال گذشته زن میانسالی هراسان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و به اپراتور گفت در قسمت سمت چپ جاده کن ـ سولقان یک چادر مسافرتی در حال سوختن است و مردی در آن حضور دارد که قربانی حریق شده است، لطفا برای کمک‌رسانی اقدام کنید.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و با جسد مردی ۲۷ ساله مواجه شدند که کاملا سوخته بود، همچنین گزارش اولیه حکایت از آن داشت مرد جوان با ضربات جسم سخت به سرش به قتل رسیده سپس جسد او را به آتش کشیده‌اند.  

رییس پلیس آگاهی پایتخت تاکید کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در نخستین گام برای کشف سرنخ سراغ اهالی محله رفتند که در این میان مرد میانسالی به تیم تحقیق گفت، ساعت ۱۴ چادر مسافرتی را در جاده دیدم که سالم بود و نشانه‌ای از درگیری هم در آنجا وجود نداشت اما ساعتی بعد پی بردم این چادر مسافرتی در حالیکه یک جسد داخلش قرار دارد به آتش کشیده شده است.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی در محل وقوع قتل به کارآگاه پرونده کمک کردند تا ردپایی از قاتل به دست آورند؛ همچنین در ادامه بررسی‌ها نیز به‌دلیل شدت سوختگی جسد، هویت مقتول برای تیم تحقیق نامشخص باقی ماند.

وی افزود: پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جنایت، کارآگاهان دایره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ، ماموریت یافتند با بازبینی دوربین‌های مداربسته جاده  امامزاده داوود و اقدامات اطلاعاتی هویت عامل این جنایت هولناک را شناسایی کنند.

سردار ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: در گام آخر، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر و تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شد؛ همچنین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شده‌اند.  

وی یادآور شد: چندی پس از این جنایت هولناک مرد میانسالی به اداره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) رفت و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، گفت، پسر جوانم به‌نام بهرنگ چندی قبل از خانه‌اش خارج شده اما دیگر بازنگشته است؛ عروسم نیز خبری از فرزندم ندارد، نگرانم بلایی سر او آمده باشد.

وی گفت: پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در آغاز تحقیقات کارآگاهان در نخستین‌ گام از بیمارستان‌های تهران استعلام  گرفتند اما اثری از مرد گمشده پیدا نکردند.

وی افزود: تیم جنایی در این شاخه از تحقیقات سراغ اقدامات اطلاعاتی و کارآگاهی رفتند و مشخص شد همسر بهرنگ با مرد جوانی به‌صورت مخفیانه ارتباط داشته است که همین موضوع فرضیه وقوع جنایت را پررنگ کرد؛ کارآگاهان اداره چهارم به‌دنبال دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شدند و با عملیات‌های جداگانه متهمان را دستگیر کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: بررسی‌های بیشتر نیز نشان می‌داد چند روز قبل از اینکه اعلام فقدانی بهرنگ به پلیس گزارش داده شود او و همسرش برای تفریح به غرب تهران رفتند که با توجه به این موضوع خانواده بهرنگ برای انجام آزمایش‌های» DNA» به پزشکی قانونی رفتند که مشخص شد جسد سوخته کشف‌شده در جاده کن ـ سولقان متعلق به او است.

وی یادآور شد: زن و مرد جوان که در بازجویی‌های اولیه با اظهارات ضد و نقیضی منکر هرگونه ارتباط با یکدیگر بودند هنگامی که با شواهد و مدارک موجود داخل پرونده مواجه شدند سرانجام از یک جنایت هولناک پرده برداشتند و به قتل آتشین بهرنگ در جاده کن - سولقان اعتراف کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی متذکر شد: تحقیقات جنایی حکایت از آن داشت؛ زن و مرد جوان که با یکدیگر ارتباط مخفیانه داشتند تصمیم گرفتند بهرنگ را با طراحی یک نقشه به قتل برسانند و بر همین اساس قرار شده بود زن جوان به‌همراه بهرنگ برای تفریح به جاده کن - سولقان بروند که در ادامه این سناریوی شیطانی مرد گمشده ناگهان وارد چادر مسافرتی شده و با ضربات مهلک به سر بهرنگ را به قتل رسانده است و متهمان پس از ارتکاب جنایت با مواد آتش‌زا اقدام به سوزاندن جسد کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ یادآور شد: پس از اعترافات اولیه، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی (ویژه قتل) قرار گرفتند و تحقیقات در این ارتباط همچنان ادامه دارد.

قتل یک زن توسط همسر/توقیف وانت بار با ۲۵ کیلو تریاک در تهران

توقیف وانت با ۲۵ کیلوگرم تریاک

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت نیز از کشف ۲۵ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی سابقه دار در اتوبان آزادگان خبر داد و گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از قاچاقچیان سابقه دار مواد مخدر پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه ششم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، مسوولیت رسیدگی به پرونده بر عهده گرفتند.

سردار حسین باباپور ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه روزی فعالیت مجرمانه متهم با همکاری هم‌دستش محرز و با زیر نظر گرفتن رفت و آمدها مشخص شد متهمان با مراجعه به یکی از استان‌های جنوبی، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مبدا استان‌های جنوبی تهیه و قصد دارند آن را توسط یک دستگاه خودرو وانت به تهران منتقل کنند.

وی افزود: با شناسایی محور حرکتی آنان با هماهنگی مقام قضایی تیمی متشکل از ماموران پایگاه ششم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران به بزرگراه آزادگان اعزام و محدوده را زیر نظر گرفتند که با تکمیل اقدامات مقدماتی، شمارش معکوس برای دستگیری متهمین آغاز و در نهایت خودروی سوژه مورد نظر در محدوده بزرگراه آزادگان مشاهده و با استفاده از گشت آشکار در یک عملیات ضربتی و هماهنگ و در اقدامی غافلگیرانه خودرو را متوقف کردند.

سردار باباپور یادآور شد: با توقف خودرو، متهمان بلافاصله دستگیر و در بازرسی اولیه از خودرو، ۲۵ کیلو گرم تریاک کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

نظر شما