شناسهٔ خبر: 66101124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جایگزینی حبس در دستور کار قرار گرفت

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در زمینه کاهش جمعیت کیفری به کلیه مسئولین حوزه‌های قضایی تاکید شده تا به طور مستمر در زندان‌های استان حضور پیدا کنند و تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه داده از ارفاق‌های قانونی و جایگزین حبس استفاده کنند.‌‌‌‌

صاحب‌خبر -

جایگزینی حبس در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مهدی مهرانگیز  با تشریح اقدامات دادگستری استان بوشهر در مورد زندانیان اظهار داشت: دادگستری استان در راستای کاهش جمعیت کیفری و حمایت از خانواده زندانیان اقدامات خوبی با کمک زندان‌های استان بوشهر انجام داده است.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از چهار خانواده نیازمند زندانی بازدید و به درخواست‌ها و مشکلات آنها رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: در این دیدارها، جا‌هایی که نیاز به دستور قضایی در راستای کمک به زندانی و استفاده از ارفاقات قانونی بوده با روسا و دادستان‌های شهرستان‌ها گفتگو انجام شد.

مهرانگیز ادامه داد: در برخی موارد شاهد بودیم که اعضای خانواده این زندانیان نیازمند، دچار ناراحتی‌های خاص سلامت جسم بودند که با رایزنی‌های انجام گرفته اقدامات درمانی آنها پیگیری شد.

وی عنوان کرد: در برخی موارد که نیاز به رضایت شکات در پرونده‌های قضایی وجود داشت با هماهنگی و صحبت با آنها این اقدام نیز انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان  افزود: در این دیدارها، بسته‌های معیشتی، کمک‌های نقدی و لوازم سرمایشی از جمله کولر و یخچال به آنها اهدا و برخی از لوازم منازل آنها تعمیر، اهدا البسه و لوازم التحریر نیز انجام شد.

وی حضور در کنار زندانیان و خانواده آنها را موجب دلگرمی این افراد دانست و گفت: بودن در کنار این افراد موجب امید افرینی آنها نسبت به نظام می‌شود.

رئیس دادگستری استان با اشاره به آمار آزادی زندانیان در استان بوشهر عنوان کرد: در سال گذشته ۱۳۱ نفر از محکومین جرایم غیرعمد با همت مسئولین دستگاه قضایی، مردم، خیرین و شورای راهبردی استان آزاد و در گلریزان امسال نیز ۴۶ نفر از زندانیان نیز آزاد شدند.

مهرانگیز ادامه داد: در سال گذشته با همت دستگاه قضایی، مردم و معتمدین و خیرین و بخشش اولیای دم تعداد ۲۶ نفر از قصاص رهایی یافتند.

وی با اشاره به روند اجرایی و تکمیل احداث زندان شهرستان گناوه اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده طرح زندان شهرستان گناوه در حدود ۸۰ درصد تکمیل شده و امیدواریم در هفته قوه قضاییه بتوانیم این زندان را افتتاح کنیم.

نظر شما