شناسهٔ خبر: 66100304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عماد آبشناس:

پاسخ ایران به صهیونیست‌ها قاطع و هوشمندانه است

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از سر استیصال و ضعف دست به حمله تروریستی به کنسولگری کشورمان در دمشق زد، گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ همه‌جانبه با ایران و کشاندن پای غرب به این جنگ است ولی پاسخ ما به صهیونیست‌ها هوشمندانه و قاطع است.

صاحب‌خبر -

عماد آبشناس

عماد آبشناس، کارشناس مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره حمله اخیر تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق اظهار کرد: همه کارشناسان و مقامات کشورهای غربی متفق‌القول هستند که رژیم صهیونیستی از روی استیصال و درماندگی مقر دیپلماتیک کشورمان در دمشق را مورد حمله موشکی قرار داد. چون این رژیم منحوس در ماجرای طوفان الاقصی به شدت شکست خورده و به بن‌بست رسیده و برای خروج از بن‌بست به دنبال یک جنگ همه‌جانبه در منطقه است تا از این طریق پای آمریکا و حامیان غربی خود را به این جنگ باز کند.

وی افزود: به جرئت می‌توان گفت رژیم صهیونیستی با این هدف به کنسولگری کشورمان در دمشق حمله کرده تا ایران را وادار به واکنش و جنگ با صهیونیست‌ها کند و سپس آمریکا و غرب هم به حمایت از اسرائیل وارد این جنگ شوند. به نظر من جمهوری اسلامی ایران هوشمندتر از آن است که بخواهد در دام صهیونیست‌ها بیفتد و ضمن پاسخ قاطع و هوشمندی که به جنایت اخیر صهیونیست‌ها خواهد داد، از وقوع جنگ هم جلوگیری خواهد کرد به عبارت بهتر با در نظر گرفتن قاطعیت در پاسخ از هوشمندی هم برخوردار است تا معادلات صهیونیست‌‎ها را برهم بریزد.

رژیم صهیونیستی؛ منفورترین رژیم دنیا

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به منفورترین رژیم دنیا تبدیل شده و صحت این ادعا را می‌توان از طریق گزارش‌های رسانه‌های خارجی و اعتراضاتی که در دنیا انجام می‌شود اثبات کرد، گفت: انزوایی که این رژیم در آن قرار گرفته واقعاً بی‌سابقه است و به همین دلیل می‌توان گفت رژیم صهیونیستی از سر استیصال و ضعف دست به حمله تروریستی به کنسولگری کشورمان در دمشق زده است.

آبشناس بیان کرد: ساکنان اراضی اشغالی امروز دست به اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو می‌زنند و خواستار استعفای او هستند و همچنین کاملاً از آینده ناامید شده‌اند و برخی از آنها در حال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد با حمله گسترده به غزه، ماجرای فلسطین را تمام می‌کند ولی اینگونه نشد و نتیجه عکس گرفت. امروز فضای جامعه بین‌المللی به نفع مردم غزه است و روزبه‌روز شرایط برای صهیونیست‌ها بدتر می‌شود.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: نتانیاهو به دنبال شرط‌بندی است و فکر می‌کند اگر ایران را وادار به جنگ کند پیروز این شرط او خواهد بود ولی نه آمریکا خواهان جنگ با ایران است و نه غرب و از سوی دیگر کشورهای منطقه هم خواستار جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی نیستند و به همین دلیل بازنده این شرط خود نتانیاهوست و ضمن اینکه پاسخ قاطع به جنایتکاران صهیونیستی خواهیم داد، بازنده بازی خطرناکی خواهند بود که خودشان به راه انداخته‌اند.

آبشناس در این رابطه افزود: آمریکا به خوبی می‌داند اگر رژیم صهیونیستی با ایران وارد جنگ شود زحمات 200 ساله غرب برای تأسیس و حفظ و بقای اسرائیل نقش بر آب خواهد شد و از همه مهمتر اینکه آمریکا خواستار تشدید تنش در منطقه نیست.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق مستقیم به خاک کشورمان حمله کرده است، گفت: برخی می‌گویند نباید به صهیونیست‌ها پاسخ دهیم و برخی هم معتقدند بهتر است از طریق حزب‌الله این پاسخ داده شود. اما من بر این باورم حزب‌الله، حماس، انصارالله، مقاومت عراق و سوریه مستقل هستند و ما به آنها دستور نمی‌دهیم و خودشان براساس منافعشان رفتار می‌کنند. موضوع دیگر اینکه اگر پاسخ قاطع ندهیم صهیونیست‌ها جری‌تر خواهند شد و دست به سایر اقدامات زده و حتی امکان دارد جرئت حمله به تهران و شهرهای کشورمان را پیدا کنند.

رعب و وحشت در اراضی اشغالی

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: فعلاً رژیم صهیونیستی در شرایط ترس و وحشت به سر می‌برد؛ وحشت از اینکه پاسخ جمهوری اسلامی چه خواهد بود؟ به همین خاطر است برخی سفارتخانه‌های خود را تعطیل کرده است. در حال حاضر ما فاز اول پاسخ را آغاز کرده‌ایم و آن ایجاد فضای رعب و وحشت در اراضی اشغالی است و باید منتظر ماند و دید فاز بعدی پاسخ چه خواهد بود.

آبشناس در پایان گفت: دستاوردهایی که محور مقاومت به دست آورده خیره‌کننده است و به عامل ترس و وحشت دشمن تبدیل شده است. امروز محور مقاومت مقابل محور استکبار قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی هیچگاه در چنین شرایطی قرار نداشته و آن را تجربه نکرده و گمان نمی‌کرد به چنین وضعی دچار شود. لذا باید حلقه محاصره را برای صهیونیست‌ها تنگ‌تر کرد و به انزوای آنها دامن بزنیم. 

 گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

نظر شما