شناسهٔ خبر: 66091901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیین گرامیداشت شهیدان راه قدس در سایه سار قرآن کریم در خلیل آباد+تصاویر

مردم ولایتمدار خلیل آباد با برپایی محفل انس با قرآن کریم در جوار زیارتگاه شهدای گمنام این شهرستان یاد شهدای راه قدس را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از خلیل آباد مردم ولایتمدار خلیل آباد با برپایی محفل انس با قرآن کریم در جوار زیارتگاه شهدای گمنام این شهرستان یاد شهدای راه قدس را گرامی داشتند.

در این محفل قرآنی که با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری برگزار شد، امام جمعه شهرستان پیرامون اهمیت انس با قرآن و درک معانی و مفاهیم قرآنی سخنرانی کرد.

حجت الاسلام دستجردی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه و شهدای سپاه در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه بویژه سردار شهید محمدرضا (علی) زاهدی گفت: با تلاوت آیات قرآن کریم باید به وعده‌ها و سنت‌های الهی که ذکر شده توجه کنیم.

وی افزود: شرط رسیدن به وعده‌های الهی، فهم درست و رعایت سنت‌های است که خداوند متعال در قرآن کریم بیان فرموده است.

امام جمعه خلیل آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه قدس بویژه سردار زاهدی، با اشاره به آیه شریفه ۱۱۱ از سوره مبارکه توبه؛ «إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ» اظهار کرد: شهدا تیزهوش‌ترین افراد ملت بوده و هستند که با خداوند معامله کردند و جان خود را برای کسب رضایت الهی که بالاتر از بهشت جاویدان است تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: نصرت خدا در گرو نصرت ولی خداست و شهدا در لبیک به فرمان ولی در میدان حاضر شدند و از جان و مال و زندگی دنیای فانی گذشتند و به تعبیر حضرت امام (ره)، راه ۷۰ ساله را یک شبه پیمودند.

در این مراسم علاوه بر قرائت آیه های نورانی قرآن ، گلزار دو شهید گمنام آرمیده در پردیش شهید فولادبند  توسط حاضران در برنامه محفل و فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای اداری و خانواده های شاهد و ایثارگر با گلاب ناب محمدی شستشو داده شد.

 

 

 

 

نظر شما