شناسهٔ خبر: 66091504 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جام جهانی وزنه‌برداری پوکت تایلند،

فوق سنگین‌های ایران در اندیشه نهمین حضور در المپیک

علی داودی و آیت شریفی ملی پوشان فوق سنگین کشورمان امروز در جام جهانی وزنه برداری تایلند روی تخته می‌روند.

صاحب‌خبر -

فوق سنگین‌های ایران در اندیشه نهمین حضور در المپیک

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، این برای نخستین بار است که دو وزنه‌بردار ایرانی در چرخه رقابت‌های گزینشی المپیک به شکل مستقیم برای کسب تنها یک سهمیه با هم رقابت می‌کنند.

آیت شریفی از ساعت ۱۱ پنجشنبه ۲۳ فروردین در گروه B دسته فوق سنگین وزنه می‌زند و علی داوودی نیز از ساعت ۱۲:۳۰ فردا در گروه A دسته فوق سنگین به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

مسابقات جام جهانی وزنه‌برداری پوکت تایلند، آخرین مرحله گزینشی المپیک پاریس محسوب می‌شود.

پیش از این میر مصطفی جوادی موفق به کسب سهمیه شد و رضا دهدار هم با عملکردی دور از انتظار دستش از کسب سهمیه المپیک پاریس کوتاه ماند.

در حال جاضر سهمیه در دست علی داوودی است چرا که در رکورد مجموع، ۱۶ کیلوگرم از آیت شریفی پیش است، اما این باعث نمی‌شود چیزی از جذابیت رقابت امروز این دو رفیق کم شود. آیت شریفی که در گروه B وزنه می‌زند باید به رکورد مجموعی بیشتر ۴۵۲ حمله کند که اگر موفق شود، بعد از آن نوبت علی داوودی می‌رسد تا به رکورد آیت حمله کند.

فیروز پژوهان در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن نخستین فوق سنگین ایرانی مسابقات بود و تا مرز کسب مدال هم رفت، اما در نهایت چهارم شد. بعد از آن در این هفت دهه وزنه برداری ایران توسط منوچهر برومند (۱۹۶۴ توکیو)، حسین رضازاده (۲۰۰۰ سیدنی و ۲۰۰۴ آتن)، رشید شریفی (۲۰۰۸ پکن)، سجاد انوشیروانی (۲۰۱۲ لندن)، بهداد سلیمی (۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو) و علی داوودی (۲۰۲۰ توکیو) صاحب سهمیه فوق سنگین در المپیک شد که در این بین حسین رضازاده با دو طلا، بهداد سلیمی با یک طلا و سجاد انوشیروانی و علی داوودی با یک نقره پرافتخارترین‌ها به شمار می‌روند. 

نظر شما