شناسهٔ خبر: 66090886 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امین‌زاده پدیده نوظهور فوق‌سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک

تهران- ایرنا- قوی‌ترین مرد معلول جهان با اشاره به درخشش ایرانیان در رشته پاراوزنه‌برداری گفت: ایرانیان سلاطین فوق‌سنگین جهان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، درگذشت سیامند رحمان در سال ۱۳۹۸ این نگرانی را در بین کارشناسان پاراوزنه‌برداری ایجاد کرد که باید سال‌ها منتظر ماند تا بار دیگر سکوی جهانی و پارالمپیک این رشته به ایران برسد اما این پیش‌فرض زمانی باطل شد که منصور پورمیرزایی در توکیو رقابت خوبی با حریفان داشت و در نهایت به مدال نقره رسید. البته بعد از بازنشستگی پورمیرزایی ۲ اعجوبه دیگر در این وزن ظهور کردند که اکنون به سلاطین نوظهور فوق سنگین مشهور شدند.

احمد امین‌زاده قهرمان جهان و مهدی صیادی نایب قهرمان جهان ۲ نخبه ایرانی هستند که می‌توانند با رکوردهای خود جای خالی سیامند را پر کرده و طلای پارالمپیک پاریس را برای ایران به ارمغان بیاورند. البته رکوردهای آنان با رکورد افسانه‌ای سیامند فاصله دارد اما اقتدار آنان در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی موجب شده تا کاروان پارالمپیکی ایران به فتح سکوی فوق سنگین جهان امیدوار شود.

امین‌زاده که از شهر گتوند به جهان ورزش معرفی شده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به بیان اهداف و رویاهای خود در ورزش پرداخت و گفت: ۳۲ سال دارم و تا زمانی که بدنم اجازه بدهد در میادین بزرگ برای ایران عزیز افتخارآفرینی خواهم کرد. می‌خواهم چند مدال ارزشمند جهانی و پارالمپیک را برای ایران ضرب کنم.

مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانیم:

امین‌زاده پدیده نوظهور فوق‌سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک

چهار سال از کوچ ابدی سیامند گذشت اما مدال فوق‌سنگین وی در رقابت‌های جهانی توسط امین‌زاده تکرار می‌شود. آیا می‌توانیم امیدوار باشیم تا قهرمان گتوندی بتواند بار دیگر با رکوردهای خود جهان را حیرت‌زده کند؟

سیامند در دنیای ورزش یک نابغه و الگو بود. یاد او همیشه با ما است و نمی‌توانیم اقتدار و اخلاق این پهلوان را فراموش کنیم. من اسفندماه و در سال‌روز درگذشت سیامند (۱۱ اسفند) توانستم مدال طلای جام جهانی را کسب کنم و یک پست را هم به یاد او گذاشتم. این کوچکترین کاری بود که انجام دادم. امیدوارم بتوانم به مانند سیامند پیام‌آور شادی برای ایران اسلامی باشم. تمام تلاش خود را خواهم کرد تا این اتفاق در پاریس یا دیگر رقابت‌های جهانی رخ دهد.

قبول دارید ایران سرزمین سلاطین فوق سنگین است؟

بله این یک واقعیت است. در ورزش معلوان سیامند نماد فوق‌سنگین به شمار می‌رود و پیش از سیامند نیز چند ورزشکار سنگین‌وزن ما طلای جهانی و المپیک را کسب کردند امیدوارم خدا کمک کند تا من نیز بتوانم یک مدال طلای ارزشمند برای ایران در پارالمپیک ضرب کنم. البته هدفم تنها یک پارالمپیک نیست. من ۳۲ سال سن دارم و می‌خواهم تا زمانی که بدنم اجازه دهد برای سربلندی ایران اسلامی تلاش کنم.

امین‌زاده پدیده نوظهور فوق‌سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک

البته فوق‌سنگین‌های ما در وزنه‌برداری نیز بسیار موفق بودند.

بله در وزنه‌برداری نیز بزرگانی مانند رضازاده، بهداد سلیمی، علی داودی و چند پولادمرد دیگر افتخارآفرینی کردند.

همشهری شما در کشتی نیز یک فوق‌سنگین تمام عیار است.

امین میرزازاده بچه گتوند و قهرمان کشتی فرنگی دنیا است او یک ورزشکار خوب و امیدوارم در پاریس بهترین مدال را کسب کند.

امین‌زاده پدیده نوظهور فوق‌سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک

در جام جهانی پاراوزنه‌برداری امارات وزنه ۲۶۷ کیلوگرمی را مهار کردید با این وزنه می‌شود مدال طلای پاریس را بیمه کرد؟

این رکورد واقعی من نبود. من حدود ۸۰ درصد آمادگی داشتم و می‌توانم تا ۲۸۰ کیلوگرم را نیز مهار کنم. البته تلاش دارم که این رکورد را تا المپیک بیشتر کنم. با تلاش کادر فنی و مسوولان فدراسیون این امکان وجود دارد. اردوهای طولانی مدت داریم و باید تمام تمرکز خود را بر روی موفقیت در پارالمپیک بگذاریم چون نهایت آرزوی هر قهرمانی قرار گرفتن در سکوی نخست پارالمپیک است.

تنها شما به آمادگی کامل نرسیده بودید یا اینکه دیگر وزنه‌برداران نیز در مسیر آمادگی بودند؟

تمام اعضای تیم آمادگی صد درصد نداشتند. با تدبیر کادر فنی در این مسابقات شرکت کردیم چون گزینشی المپیک بود. ما یک گزینشی دیگر داریم تا حضورمان در پاریس قطعی شود. جام جهانی بعدی خردادماه در گرجستان برگزار خواهد شد و تمام مدعیان نیز حضور دارند. تلاش دارم پیش از پارالمپیک بهترین رکورد ممکن را ثبت کنم.

سال ۱۴۰۲ برای شما با هتریک طلا به پایان رسید در این خصوص چه نظری دارید؟

این لطف خدا بود. من در ۲ تورنمنت جهانی و بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال طلا شدم. این لطف خدا و تلاش مربیان است. امیدوارم این روند طلایی ادامه داشته باشد. در ۲ سال گذشته زحمات زیادی برای تیم کشیده شد و امیدوارم نتیجه این زحمات مدال‌های رنگارنگ در پاریس باشد. ما بعد از تعطیلات سال نو بار دیگر به اردو می‌رویم و این اردو طولانی مدت است. روزانه چند صد کیلوگرم وزنه جابجا می‌کنیم تا در نهایت بدنمان به آمادگی کامل برسد.

امین‌زاده پدیده نوظهور فوق‌سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک

نظر شما