شناسهٔ خبر: 66090742 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان‌تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۵۴:

سود یک روزه ایران از سرمایه گذاری جدید در آلمان، ۱۱/۳ میلیون مارک!

ایران از سرمایه گذاری جدید خود در آلمان، یک روزه ۱۱/۳ میلیون مارک استفاده کرد. این سود سرشار و ناگهانی زمانی نصیب ایران شد که ۲۵/۰۲ درصد اصل سرمایه صنایع آلمانی - بابکوک و ویلکاکس- را خرید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایران از سرمایه گذاری جدید خود در آلمان، یک روزه ۱۱/۳ میلیون مارک استفاده کرد. این سود سرشار و ناگهانی زمانی نصیب ایران شد که ۲۵/۰۲ درصد اصل سرمایه صنایع آلمانی - بابکوک و ویلکاکس- را خرید.

انتشار این خبر در ایران که ۶۳۰  هزار سهم بابکوک و ویلکاکس را خریده است باعث ترقی سهام تا ۳۴ مارک شد و قیمت هر سهم را به ۳۰۱/۵۰ مارک رساند.

IMG_20240411_072815_813

از سوی دیگر همانگونه که انتظار می‌رفت مطبوعات آلمان از اقدام ایران استقبال کردند و بیشتر روزنامه های آلمانی طی تفسیرهایی آنرا ستودند. روزنامه فرانکوتر راندشو با عنوان ایران بابکوک را از انزوا خارج کرد نوشت؛ صنایع بابکوک که در مرحله نخست کارخانه های تولید انرژی می‌سازند و در ظرف یکسال و نیم گذشته هیچ سفارش قابل اهمیتی از داخل کشور دریافت نداشته و از همین رو به سفارشات خارجی نیازمند بوده است‌. این روزنامه سپس با اشاره به صنعتی شدن سریع ایران و اهمیت این کشور در اقتصاد جهانی اضافه می کند، به این دلایل دولت آلمان و مسئولین شرکت بابکوف از تصمیم ایران‌ به گرمی استقبال کردند.

روزنامه فرانکفورتر آلگمانیه نیز طی مقاله ای در این باره اظهار نظر کرد که با شرکت ایران در صنایع بابکوک درآمد سالانه این شرکت حدود ۳/۴ میلیارد مارک تخمین زده می‌شود.

IMG_20240411_072816_593

از سوی دیگر اعلام‌ شد دیشب یک هیات آلمانی به به تهران وارد شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مقامات ایرانی و همچنین نمایندگان سیاسی آلمان در تهران قرار گرفت. این هیات عالیرتبه قرار است بمدت یک هفته در ایران با مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران مذاکراتی انجام دهند و انتظار می رود این گفتگوها به عقد چند موافقتنامه جهت همکاری‌های علمی و فنی و همچنین استفاده صلح جویانه از انرژی اتمی بین دو کشور انجامد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما