شناسهٔ خبر: 66082969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس از اولویت‌های بوشهر برای تحقق شعار سال است

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: با برنامه ریزی انجام شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم، احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس در اولویت‌های جدی این استان قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

علی باستین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: احداث نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر درآمدزایی و کمک به معیشت خانوارهای کم‌درآمد بخشی از مشکلات وزارت نیرو در تامین برق پایدار استان را حل می‌کند.

وی افزود: به منظور تسریع و تسهیل اجرای این طرح، حضور مستمر نهادهای حمایتی و دستگاه‌های متولی در سطح شهرستان‌ها ضروری است و در شهرستان‌ها باید تمام ظرفیت‌ها بکارگیری شود.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: در احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس جدیت، پشتکار و تلاش بیش از پیش می‌طلبد و در این زمینه برای حضور در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

باستین ادامه داد: در اجرا طرح یاد شده بانک‌ها نیز به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب متقاضیان باید از اعمال هرگونه سخت گیری و رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز کنند.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی صحیح از طریق رسانه ها، فضای مجازی و فعالیت‌های تبلیغی برای توسعه ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان بوشهر شد.

باستین افزود: در فواصل زمانی مشخص عملکرد مدیران در این زمینه مورد بازبینی و ارزیابی قرار می‌گیرد چرا که اجرا طرح نیروگاه‌های خورشیدی از ظرفیت‌های مهم استان به شمار می‌رود.

وی گفت: امید است با همت و تلاش جمعی ،استان بوشهر بتواند یکی از قطب‌های شاخص تولید برق با نیروگاه‌های خورشیدی شود.

باستین اظهار کرد: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده باید هر فرد به سهم خود برای تحقق این شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب پیشگام شود.

نظر شما