شناسهٔ خبر: 66081999 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف ۸۲۱ داروی غیرمجاز از یک عطاری در قزوین

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین از کشف و توقیف ۸۲۱ انواع داروی غیرمجاز یک عطاری در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رامش مهرآیین کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین گفت: در راستای تامین امنیت اجتماعی و سلامت مردم، پیگیری و بازدید‌هایی برای جلوگیری از فروش دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در سطح استان داریم که در این راستا از یک مرکز پخش فرآورده‌های گیاهی، ۱۶ قلم انواع دارو‌های غیرمجاز و تقلبی به ارزش پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: این دارو‌ها انواع شربت‌های مفرح یا ضد افسردگی، دارو‌های ضدسرفه، پماد، شامپو‌های ضد ریزش مو و انواع قرص را شامل می‌شود.

مهرآیین با بیان جزییات این بازرسی، تاکید کرد: کشفیات یاد شده توسط بازرسان واحد فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان قزوین کشف شده و پرونده آن نیز به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو استان قزوین بیان کرد: شهروندان هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت و مجوز‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و همچنین به مشاوره‌های غیرمجاز عطاری‌ها نیز اتکا نکنند و برای درمان بیماری از طریق گیاهان دارویی حتما به پزشک حاذق و مجوزدار طب سنتی مراجعه کنند.

نظر شما