شناسهٔ خبر: 66079867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکرانه یک ماه بندگی روزه‌داران در حرم شاهچراغ‌(ع) + فیلم

شیراز-ایرنا- مراسم عید سعید فطر صبح امروز (چهارشنبه )بیست و دوم فروردین در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شد و ندای «اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ» شهروندان شیراز در صفوف یکپارچه نماز عید فطر به امامت آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز در این آستان مقدس طنین‌ افکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، از بلندگو صدای تکبیر می‌آمد، عطر خوش بوی بهاری از فضای ملکوتی رمضان حس و حال خاصی به حرم شاهچراغ (ع) بخشیده و فضا مملو از حضور مردم بود؛ مردمی که از جای جای شهر به این بارگاه مقدس آمده بودند تا پس از یک ماه بندگی و به شکرانه یک ماه عبادت، روزه‌داری‌شان را دست در دست هم جشن بگیرند.

بالاخره ضیافت یک ماهه ماه مبارک رمضان به پایان رسید و اکنون در نخستین روز از ماه شوال روزه داران شیرازی به حرم شاهچراغ (ع) آمدند تا با ندای «اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ» اجر و پاداش خود را از درگاه خداوند متعال طلب کنند.

این برنامه ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح روز عید فطر با قرائت دعای پر فیض ندبه آغاز شد و با قرائت زیارت‌نامه دعای وداع و تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم ادامه یافت.

در این مراسم شماری از مسئولان فارس حضور داشتند.

در سایر امکان مذهبی و بقاع متبرک و مساجد فارس نیز شهروندان با برگزاری نماز عید فطر اولین روز ماه شوال، روز بازگشت به فطرت و سرشت پاک انسانی پس از یک ماه عبادت و بندگی و غلبه بر نفس اماره را به جا آوردند.

به گفته مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس اقامه نماز عید فطر به صورت همزمان در ۷۵ نقطه استان اقامه شد.

پیش از این رئیس پلیس راهور شیراز هم اعلام کرده بود که برای بهتر برگزار شدن مراسم نماز عید فطر، از پل امام علی، مسیر شرق به غرب تا محدوده پل هجرت، هر ۲مسیر رفت و برگشت و انشعابات خیابان تختی منتهی به خیابان ساحلی از ساعت شش صبح تا پایان مراسم نماز محدودیت ترافیکی وجود دارد.

نظر شما