شناسهٔ خبر: 66073987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج نفر در آستانه عید فطر از زندان مراغه آزاد شدند

مراغه- ایرنا- رییس زندان مراغه گفت: پنج زندانی با کمک خیران، پرداخت محکومیت مالی، دیه و رد مال و اخذ رضایت از شاکیان در آستانه عید فطر آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا «غلامرضا سلطانی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر همین اساس محکومیت مالی یک زندانی، محکومیت دیه یک نفر و نیز مبلغ رد مال یک زندانی دیگر با مساعدت انجمن حمایت از زندانیان مراغه و کمک ۳۲ میلیون تومانی خیران پرداخت شد.

پنج نفر در آستانه عید فطر از زندان مراغه آزاد شدند ابراز امیدواری رییس زندان مراغه برای تداوم روند کمک به آزادی زندانیان در سال جاری

به گفته رئیس زندان مراغه، همچنین از طریق رایزنی با شاکیان توسط مددکاران و شورای حل اختلاف مستقر در زندان نیز برای ۲ زندانی رضایت اخذ، و مقدمه آزادی آنان فراهم شد. ️

وی این را هم بیان کرد در سال گذشته بیش از ۳۰۰ زندانی با کمک خیران و تلاش مددکاران از زندان مراغه آزاد شدند و خوشبختانه فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به یک فرهنگ در سطح شهرستان تبدیل شده است.

«سلطانی» ادامه داد: نهضت کمک به آزادی زندانیان از زندان مراغه همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سال گذشته و اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم «حاج محسن رحمانی» اوج گرفت و با اهدای کادو تولد یک دانش‌آموز مراغه‌ای بارور شد.

به گزارش ایرنا «نورسا محسنی»، دختر هشت ساله مراغه‌ای که چندی قبل با شکستن قلّک و اهدای کادوهای تولد خود به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، ۲ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده بود، در جشن گلریزان جمعه‌شب گذشته هم بار دیگر پس‌انداز خودش را اهدا کرد تا در فرهنگ‌سازی در این زمینه پیشگام باشد.

«نورسا» حتی پا فراتر نهاد و از دیگر خیرانی که برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده‌اند هم با اهدای یک کادو قدردانی کرد؛ در این آیین نیز بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه نیز در این آیین از اهالی خواست تا در مناسبت‌های مختلف از جمله تشرف به حج به جای هزینه‌های هنگفت ولیمه، بخشی از مبلغ را به سایر امور خیر از جمله آزادی زندانیان اختصاص دهند.

نظر شما