شناسهٔ خبر: 66067500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماه مبارک رمضان؛ بهار همدلی برای کمک به نیازمندان در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- ماه مبارک رمضان که در روزها و ساعات پایانی آن قرار داریم، در سال جاری به بهار همدلی برای کمک به نیازمندان تبدیل و در این ماه پربرکت دهها میلیارد ریال برای کمک به افراد کم بضاعت، ایتام، نیازمندان و خانواده های دارای مشکل معیشتی در آذربایجان غربی کمک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ماه مبارک رمضان همه ساله موعدی برای کمک به افراد نیازمند است و بسیاری از مردم و خیّران به بهانه این ماه مبارک دست به کار شده و به کمک افراد کم بضاعت می شتابند.

امسال نیز نظیر سال های گذشته این سنت پربرکت در سراسر کشور به ویژه آذربایجان غربی اجرا شد که البته نمود و بروز بیشتری نسبت به سال های گذشته داشت و علاوه بر کمک خیّران به نیازمندان، ایتام نیز از آن بهره مند شدند.

علاوه بر آن، هنوز گام آخر کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان باقی مانده چراکه مردم خیّر آذربایجان غربی خود را برای پرداخت فطریه پایان ماه رمضان در شب عید فطر آماده می کنند که می تواند حسن ختامی برای کمک های ماه رمضان و در عین حال حسن مطلعی برای تداوم این همراهی ها در ماه ها و هفته های آتی باشد.

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی

ماه مبارک رمضان؛ بهار همدلی برای کمک به نیازمندان در آذربایجان‌غربی

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در این خصوص گفت: در ماه رمضان امسال ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد که این امر همچنان ادامه دارد.

علی پیری با اشاره به برپایی سفره های پربرکت افطار در جای جای آذربایجان غربی همزمان با ماه مبارک رمضان افزود: در این ماه مبارک همچنین ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم با همت خیّران توزیع شد.

وی اضافه کرد: میزان هزینه صورت گرفته دراین خصوص در آذربایجان غربی طی ماه مبارک رمضان توسط خیّران ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: رمضان امسال همچنین ۲هزار و ۵۰۰ حامی جدید به جمع حامیان ایتام و محسنین در آذربایجان غربی اضافه شد که رقم قابل توجهی است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: با افزوده شدن این تعداد، کل حامیان ایتام در استان به ۷۰ هزار نفر رسید که ۱۸ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت و پشتیبانی می کنند.

آمادگی یک هزار و ۶۰۰ پایگاه برای دریافت فطریه مردم آذربایجان غربی

ماه مبارک رمضان؛ بهار همدلی برای کمک به نیازمندان در آذربایجان‌غربی

پیری در ادامه با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: یک هزار و ۶۰۰ پایگاه کمیته امداد در کنار ۳۶۰ پایگاه نیکوکاری در استان آماده دریافت زکات فطریه مردم خیّر و روزه دار هستند.

فعالیت ۲٠٠ آشپزخانه همزمان با ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی هم در این خصوص گفت: امسال در راستای پخت و توزیع غذای گرم ببن خانواده های تحت پوشش ۲۰۰ آشپزخانه در سطح استان راه اندازی شده است.

ماه مبارک رمضان؛ بهار همدلی برای کمک به نیازمندان در آذربایجان‌غربی

رضا مهرافروز افزود: فقط در نیمه نخست ماه مبارک رمضان، بیش از ۳۲هزار و ۷٠٠ نفر از ایتام و خانواده های تحت حمایت از سفره های افطاری امداد بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه تعهد کمیته امداد در ماه مبارک رمضان امسال ۷۰۰ میلیارد ریال بود، گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از این تعهد برای کمک به نیازمندان با همراهی خیّران عملیاتی شد که مطمئن هستیم درپایان ماه رمضان به بالاتر از میزان تعهد می رسیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پرداخت مجازی، آنلاین و کارت به کارت زکات فطریه گفت: درگاه های مربوط به این امر در استان راه اندازی شده و مومنان روزه دار می توانند در سریع ترین زمان نسبت به پرداخت زکات فطریه خود اقدام کنند.

شماره کارت های بانکی آسان ترین راه برای پرداخت فطریه

مهرافروز همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته برای دریافت فطریه مردم روزه دار آذربایجان غربی بیان کرد: مردم خیّر و نیکوکار استان می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۲۰۷۷ جهت پرداخت زکات فطریه عام و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۰۳۴۴ جهت پرداخت زکات فطریه سادات اقدام کنند.

وی افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۸۶۱۰ جهت پرداخت کفاره عمد و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۸۸۶ جهت پرداخت کفاره غیرعمد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین شهروندان می توانند با مراجعه به پایگاه این نهاد به نشانی www.emdad.ir زکات فطریه یا کفاره های خود را پرداخت کنند.

مهرافروز ادامه داد: زکات فطریه پرداختی به این نهاد، در سریعترین زمان ممکن در اختیار خانواده‌های محروم و نیازمند استان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، علاوه بر کمیته امداد، نهادهای دیگری نظیر بهزیستی و موسسه های خیریه نیز در آذربایجان غربی با همراهی خیّران اقدام به کمک به نیازمندان کرده اند که شاید با احتساب آنها، میزان کمک به نیازمندان به صدها میلیارد ریال برسد که می تواند فتح بابی مناسب به برکت ماه رمضان برای کمک روزافزون به مردم نیازمند باشد.

نظر شما