شناسهٔ خبر: 66058708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

 تاکید بر ادامه روابط راهبردی ایران و سوریه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین مرحله سفر منطقه‌ای خود، به سوریه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین امیر عبداللهیان برنامه کاری خود را با دیدار فیصل مقداد همتای خود و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه آغاز کرد.

بشار اسد تشدید حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را نشانه جنون و به هم ریختگی شدید رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این جنایات کمکی به جبران شکست‌های این رژیم نخواهد کرد.

وزیر امور خازجه کشورمان پس از این دیدارها در اظهاراتی در جمع خبرنگاران از ابراز همبستگی دولت و مردم سوریه با جموری اسلامی ایران تشکر کرد.

مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز تصریح کرد: رژیم اسرائیل هم در غزه و هم در تجاوزاتش به سوریه و هم در حمله به ساختمان سفارت ایران شکست خورده است، ما تاکید می کنیم که دست برتر با ماست، چرا که خواسته های ما برحق است و از این جهت اراده الهی با ماست.

<div id="video-display-embed-code_10986308"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4201476/10986308?width=600&height=350"></script></div>

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه برنامه سفرش به سوریه از زخمی های حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مقر سفارت عیادت کرد و به همراه وزیر امور خارجه سوریه در مراسم گشایش مقر جدید بخش کنسولی سفارت کشورمان شرکت کردند.

امیر عبد اللهیان از مقر جدید بخش کنسولی سفارت تاکید کرد که پاسخ ما به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن قطعی است و این مطلب در پیامی به آمریکا ابلاغ شده است.

وی افزود: به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهیم داد که تلاشهای مستشاران نظامی ضد تروریسم جمهوری اسلامی ایران در کشور متحد ما سوریه با خلل و اشکال مواجه کند.

نظر شما