شناسهٔ خبر: 66056980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هندبالیست  فارس به اردوی تیم ملی دختران زیر ۱۹ سال دعوت شدند

شیراز-ایرنا- دومین مرحله اردوی تیم ملی هندبال دختران زیر ۱۹ سال برای شرکت در مسابقات جهانی در حالی برگزار می شود که از استان فارس که یکی از  قطب های این رشته محسوب می شود، تنها ۲ بازیکن دعوت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در بین ۲۹ بازیکن دعوت شده نام عسل دوری و نسترن گودرزی از فارس وجود دارد.

این استان از گذشته های دور یکی از قطب های برتر این رشته بوده است و در لیگ برتر هم مقام هایی کسب کرده اند و چندین ملی پوش داشته است.

اجرای طرح آمایش سر زمین

کازرون و لارستان ۲شهرستان مطرح در این رشته در فارس هستند که سابقه حضور در جام باشگاه های آسیا را دارند برای همین هم در طرح آمایش سرزمین که وزارت ورزش و جوانان روی این مسئله تاکید دارد، باید روی این ۲ شهرستان و حتی فیروز آباد بیشتر برنامه ریزی وسرمایه گذاری شود تا استعداد های این مناطق مستعد در ورزش هندبال بیشتر شکوفا شود.

صعود و سقوط در لیگ برتر

پارسال سه تیم شهید چمران لارستان و زاگرس کازرون در بخش بانوان و شهید شاملی کازرون هم در بخش آقایان در لیگ برتر شرکت داشتند.

هر چند تیم بانوان شهید چمران لارستان با لیگ برتر وداع کرد اما تیم آقایان این باشگاه نیز به جمع تیم های لیگ برتری کشور صعود کرد تا این بار فارس به جای ۲تیم بانوان، ۲ تیم آقایان در لیگ برتر و یک تیم هم از بانوان داشته باشد و سهم فارس در لیگ برتر در همان عدد سه باقی بماند.

سرمایه گذاری روی پایه ها

به نظر می رسد فارس با وجود داشتن چندین تیم در لیگ برتر و دسته های مختلف باید در بین دعوت شدگان دختران زیر ۱۹ سال سهم بیشتری کسب می کرد و نیاز است روی پایه ها بیشتر سرمایه گذاری و کار شود.

به گزارش ایرنا دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم جوانان دختر کشورمان جهت اعزام به مسابقات جهانی در مقدونیه شمالی روزهای ۲۴ تا ۳۰ فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود.

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان از ۳۰ خرداد تا ۱۰ تیرماه سال جاری به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می‌شود.

نظر شما