شناسهٔ خبر: 66055420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امحاء بیش از ۶ تن فرآورده دامی غیربهداشتی در تبریز

خبرگزاری صدا و سیما

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف و امحاء بیش از ۶ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان تبریز در تعطیلات نوروزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

امحاء بیش از ۶ تن فرآورده دامی غیربهداشتی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی؛ یحیی شیری پور افزود: کشف و از بین بردن این مقدار فرآورده خام دامی غیربهداشتی در جریان اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از فرآیند حمل، توزیع و عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و نوروز صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان بازرسی تیمهای نظارتی اداره کل دامپزشکی از واحد‌های بسته بندی، سردخانه ها، مراکز عرضه، قصابی ها، مرغ فروشی‌ها و سایر صنوف و واحد‌های مربوطه ۶ هزار و ۳۰۵ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی اعم از لاشه کشتار غیرمجاز و مواد غیر قابل مصرف انسانی در تبریز کشف و پس از اخذ مجوز از مراجع قضائی معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

شیری پور به مردم توصیه کرد: هنگام خرید و مصرف هر نوع فرآورده‌های دامی به تاریخ دقیق تولید، انقضا و مهر اداره کل دامپزشکی توجه کافی داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان این اداره کل برسانند.

 

نظر شما