شناسهٔ خبر: 66054881 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جان باختن حدود ۱۴ هزار نفر در معطلی‌های اورژانس بیمارستان‌های انگلیس

گزارش دانشکده سلطنتی پزشکی اورژانس در انگلیس، نشان می‌دهد پارسال حدود ۱۴ هزار نفر از مراجعان به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های دولتی انگلیس، در حالی که تا ۱۲ ساعت منتظر بودند، جان باختند.

صاحب‌خبر -

جان باختن حدود ۱۴ هزار نفر در معطلی‌های اورژانس بیمارستان‌های انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ گزارش دانشکده سلطنتی پزشکی اورژانس" (Royal College of Emergency Medicine) در انگلیس، نشان می‌دهد پارسال حدود ۱۴ هزار نفر از مراجعان به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های دولتی انگلیس، در حالی که تا ۱۲ ساعت منتظر بودند، جان باختند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، روزنامه گاردین با درج این گزارش افزود: بدین ترتیب در سال ۲۰۲۳، هر هفته ۲۶۸ نفر از مراجعان به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های دولتی انگلیس، در پی بیش از ۱۲ ساعت انتظار، جان دادند.
گاردین با تشریح وضعیت بحرانی بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های دولتی انگلیس نوشت: پارسال بیش از ۲۵۰ هزار مراجعه کننده به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های انگلیس، بیش از ۲۴ ساعت منتظر ماندند تا برای رسیدگی و آغاز درمان تخت به آنان داده شود.
حزب لیبرال دموکرات‌ها نیز در گزارشی اعلام کرد براساس اطلاعات دریافت شده از حدود نیمی از بیمارستان‌های دولتی این کشور، شمار بیمارانی که در بخش‌های اورژانس، بیش از ۲۴ ساعت منتظر می‌مانند تا یک تخت به آنان واگذار شود، در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰ برابر شده است.
به گزارش این حزب، اغلب مراجعانی که پارسال ناچار شدند در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های انگلیس بیش از ۲۴ ساعت منتطر بمانند، کهنسال و یا آسیب پذیر بودند و دو سوم از آنان، بیش از ۶۵ سال  داشتند.
اد دیوی (Ed Davey)، رهبر حزب لیبرال دموکرات‌ها به رسانه‌ها گفت: هر یک از این افراد، ناچار شده اند در حالی که درد می‌کشیدند و نگران بودند، بیش از ۲۴ ساعت منتظر بمانند تا یک تخت برایشان فراهم شود.
پیش از این نیز حزب لیبرال دموکرات‌ها در انگلیس گزارش داده بود پارسال بیش از ۱.۵ میلیون نفر از مراجعان به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های دولتی، بیش از ۱۲ ساعت معطل مانده اند تا به آنان رسیدگی شود و در شماری از بیمارستان‌های انگلیس، از هر ۴ مراجعه کننده، یک نفر ناچار شده است بیش از ۱۲ ساعت منتظر بماند تا به وی رسیدگی شود.

نظر شما