شناسهٔ خبر: 66053520 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار یونیفل نسبت به وخامت اوضاع در مرز لبنان و اراضی اشغالی

زینب غلامی

نیروی حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) هشدار داد گسترش تدریجی دامنه درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نیروی حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در بیانیه مشترکی با هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان اعلام کرد: خشونت برای یک دوره طولانی ادامه داشته است و اکنون باید متوقف شود. از تمام طرف‌ها می‌خواهیم فورا به درگیری‌ها در چارچوب قطعنامه ۱۷۰۱ پایان دهند و از تمام راه‌ها برای ممانعت از تشدید تنش‌ها استفاده کنند.

به نقل از خبرگزاری سما، در این بیانیه آمده است: باید بر هدف جامع که توقف دائم درگیری‌ها و حل طولانی مدت نزاع است، متمرکز شویم. روند سیاسی که مبتنی بر اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ است اکنون بیش از هر زمان دیگری برای حل دلایل ریشه‌ای نزاع و تضمین ثبات در طولانی مدت اهمیت دارد.

یونیفل هشدار داد گسترش تدریجی دامنه و میزان درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به مناطق مابعد خط آبی (خط آتش‌بس) وخامت اوضاع را بیشتر می‌کند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و جنگ غزه، شاهد حملات متقابل حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی بوده است. حزب‌الله لبنان تأکید دارد تا زمان توقف جنگ غزه، حملاتش علیه رژیم صهیونیستی را متوقف نمی‌کند.

انتهای پیام

نظر شما