شناسهٔ خبر: 66048180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برف بهاری کلیبر را سفیدپوش کرد

تبریز - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف بهاری که از شب گذشته در کلیبر آغاز شده است، این شهرستان را سفیدپوش کرد.

صاحب‌خبر -

«محمد امیدفر»، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به استان، افزود: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت برف و در نواحی گرمسیر به صورت باران است.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی در روز چهارشنبه همزمان با عید فطر شدت می گیرد و احتمال سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر درون شهری، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت، از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی، انجام فعالیت های کوهنوردی و پناه گرفتن در زیر درختان در زمان غرش آذرخش به ویژه در فضای باز پرهیز کنند.

ورزقان با دمای صفر درجه سانتی گراد دومین شهر سرد کشور ثبت شد

امیدفر، با بیان اینکه به دنبال نفوذ این سامانه بارشی دمای هوای استان به صورت محسوس کاهش یافته است، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای صفر درجه سانتی گراد دومین شهر سرد کشور ثبت شده است.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی توچال با دمای منفی ۱.۴ درجه سانتی گراد سردترین ایستگاه کشور بود و دمای هوا در شهرهای سرعین، ماسوله و علی آباد نیز صفر درجه گزارش شده است.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دمای هوای استان از فردا به صورت نسبی تا ۲ درجه افزایش می یابد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و ورزقان با صفر درجه سردترین شهرهای استان بودند.

امیدفر، افزود: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۱۲ درجه و در خنک ترین زمان به ۹ درجه سانتی گراد رسید و دمای فعلی این شهر (۱۱ صبح) ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نظر شما