شناسهٔ خبر: 66047974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقرار ۱۲۵ پایگاه زکات فطریه در ملایر

همدان- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، ۱۲۵ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در سطح این شهرستان دایر می‌شود.

صاحب‌خبر -

«علی خراسانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این پایگاه‌ها شامل پایگاه شهری و روستایی و در مکان‌هایی همچون مساجد، میعادگاه‌های برگزاری نماز عید فطر و مراکز نیکوکاری مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات فطره در سطح این شهرستان جمع‌آوری شد پیش‌بینی کرد امسال این مبلغ به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر بیان کرد: مردم می‌توانند زکات فطریه و کفاره خود را از طریق راه‌های الکترونیکی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۱۵۹۷ برای فطریه عام و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۵۹۸۸ برای فطریه سادات واریز کنند.

خراسانی ادامه داد: همچنین روزه‌داران ملایری می‌توانند کفاره غیرعمد خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۴۲۵۳ و کفاره عمد را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۲۵۲۰ به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: فطریه جمع‌آوری شده در مساجد به همت هیات امنای مسجد و در روستاها نیز به همت دهیاری، شورای اسلامی روستا و معتمدان بین نیازمندان توزیع و در شهر زکات فطریه جمع‌آوری شده تا ظهر عید فطر به حساب مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و مددجویان بهزیستی واریز می‌شود.

استقرار ۱۲۵ پایگاه زکات فطریه در ملایر

جذب ۲ هزار و ۲۰۰ حامی برای ایتام ملایری

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر با تاکید بر اینکه مردم از واریز زکات فطریه به هر حساب شخصی و کارت افراد در فضای مجازی خودداری کنند، بیان کرد: شماره‌ جمع‌آوری زکات فطریه توسط کمیته امداد اعلام شده و طبق مصوبه شورای زکات این شهرستان، در صورت اعلام حساب کارت شخصی برای دریافت زکات فطریه، پلیس فتا و نیروی انتظامی با افراد متخلف برخورد می‌کنند.

خراسانی همچنین به اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان در این نهاد اشاره کرد و گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان در طرح اطعام مهدوی ۳۲ هزار پُرس غذا بین خانواده‌های نیازمند و زیرپوشش کمیته امداد در شهرستان ملایر توزیع شد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های کمیته امداد و ۱۵ مرکز نیکوکاری در این طرح مشارکت کردند، افزود: سال گذشته ۲۵ هزار پُرس غذا در طرح اطعام مهدوی بین خانواده‌های نیازمند و زیرپوشش توزیع شد که امسال به هفت هزار پرس افزایش یافت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر به توزیع هفت هزار سبد کالا در بین خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان از ۱۵ تا ۲۳ ماه بهار قرآن، طرح اکرام ایتام نیز برگزار شد.

خراسانی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ کودک یتیم و طرح محسنین زیرپوشش کمیته امداد ملایر هستند، اظهار داشت: در صدد هستیم امسال سه هزار حامی را برای حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین جذب کنیم و در حال حاضر نیز ۱۱ هزار حامی از ایتام ملایری حمایت می‌کنند.

وی گفت: در همین راستا در ماه مبارک رمضان امسال ۲ و هزار و ۲۰۰ حامی را جذب کردیم و مردم مومن و نیکوکار این شهرستان در حمایت از ایتام بسیار خوش درخشیدند.

به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر بیش از ۹ هزار خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ملایر بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما