شناسهٔ خبر: 66045501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین مرکز درمان حیوان‌گزیدگی در آبادان راه‌اندازی شد

آبادان - ایرنا - سرپرست مرکز بهداشت آبادان از تجهیز و راه‌اندازی مرکز درمان حیوان گزیدگی (سایت هاری) در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر روح‌اله شکری دوشنبه در گفت‌ و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیماری هاری و لزوم درمان موارد حیوان‌گزیده به منظور پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری هاری، مرکز درمان حیوان‌گزیدگی آبادان با هدف ارائه خدمات درمانی تجهیز شد.

وی تاکید کرد:بیماری هاری به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان در بسیاری از مناطق جهان شایع است و در کشور ما نیز یک اولویت بهداشتی مهم به شمار می‌آید.

شکری گفت: با توجه به درصد کشندگی بیماری یادشده برنامه مراقبت و پیگیری تمام آسیب‌دیدگان حیوان‌گزیدگی توسط کارشناسان مرکز بهداشت در حال اجرا است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان اقدامات درمانی افراد حیوان‌گزیده در مرکز درمان حیوان‌گزیدگی را شست و شوی محل زخم با آب وصابون به مدت ۱۵تا ۲۰ دقیقه، تزریق واکسن هاری و تزریق سرم ضدهاری برشمرد و گفت: در صورت نیاز، ارائه این خدمات برای افراد حیوان‌گزیده در ساعت اداری در مرکز درمان حیوان‌گزیدگی واقع در مرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی(ره) و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه‌شده در این مرکز رایگان است، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت هرگونه مواجهه با حیوان‌گزیدگی هر چه سریعتر به مرکز یادشده مراجعه کنند.

شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

نظر شما