شناسهٔ خبر: 66043770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باوجود کارشکنی‌های اشغالگران

هیئتی از رهبری مقاومت برای توافق آتش بس به قاهره رفت

منابع مقاومت اعلام کردند تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته و رسانه‌های صهیونیستی برای فریب جامعه خود با اخبار ساختگی دروغ می‌گویند.

صاحب‌خبر -

 هیئتی از رهبری مقاومت برای توافق آتش بس به قاهره رفت 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یک منبع بلندپایه در گروه‌های فلسطینی به المیادین گفت: هیئتی از رهبری مقاومت با مواضع مورد اجماع ملی برای مذاکرات به قاهره رفت.

این منبع افزود: تمام تلاش‌های میانجی‌گران برای دستیابی به توافق و معامله تبادل با کارشکنی اشغالگران مواجه شده است. تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته و رسانه‌های صهیونیستی برای فریب جامعه خود با اخبار ساختگی دروغ می‌گویند و گمراه می‌کنند.

 

مسئول حماس: هنوز پیشرفتی در گفتگو‌های قاهره حاصل نشده است
به گزارش کانال تلگرامی شبکه المیادین، خبرگزاری رویترز در خبری فوری به نقل از یک مسئول ارشد جنبش حماس اعلام کرد که گفتگو‌ها در قاهره درمورد توافق آتش بس در غزه، هنوز هیچ پیشرفتی نداشته است.

 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اولین بار در گفتگو‌ها به نقطه حساس و تعیین کننده‌ای رسیدم
به گزارش کانال تلگرامی شبکه اعلام العدو، یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل گفت: نخستین بار از زمان آغاز گفتگو‌ها درباره (آتش بس در غزه و مبادله اسرا) به یک نقطه حساس و تعیین کننده‌ای رسیدم.

کاتس افزود: اگر بتوانیم بر این مشکل غلبه کنیم و درباره آن به توافق برسیم، در آن صورت تعداد زیادی از اسیران اسرائیلی، به خانه‌های خود، باز خواهند گشت.

این در حالی است که یک منبع ارشد حماس در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که گفتگو‌های قاهره هیچ پیشرفتی نداشته و هیئت اسرائیلی به هیچ یک از خواسته‌های حماس، پاسخی نداده است.

 

منبع مصری: پیشرفت گفتگو‌های آتش بس در قاهره
به گزارش خبرگزاری سما، کانال عبری کان گزارش داد یک منبع مصری مدعی شده است گفتگو‌ها در قاهره درباره آتش بس پیشرفت‌هایی داشته است و همه طرف‌ها درباره نقاط کلیدی به توافق رسیده اند.

 

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد هیئتی از رهبران این جنبش به ریاست دکتر خلیل الحیه راهی قاهره خواهد شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که حماس بر موضع خود که روز ۱۴ مارس ارائه داده بود، پایبند است و خواسته‌های مطرح شده، خواسته‌هایی طبیعی و غیرقابل چشم‌پوشی برای پایان جنگ است.

این بیانیه می‌افزاید: خواسته‌های ملت و جریان‌های ملی فلسطینی عبارتند از: توقف کامل جنگ، خروج نیرو‌های اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و آزادی تردد مردم و امدادرسانی به آنها و اسکان آنها و دست‌یابی به یک توافق جدی مبادله اسرا.

 منبع اسرائیلی: تل آویو و حماس، در مقایسه با گذشته، انعطاف بیشتری برای توافق نشان می دهند
روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: یک منبع اسرائیلی، یکشنبه شب گفت که همه طرف ها در زمینه توافق احتمالی اسراء بین تل آویو و حماس، انعطاف بیشتری نشان می دهند.

به گفته این منبع، اعمال فشارهای آمریکا بر دو طرف درگیری (اسرائیل و حماس) برای رسیدن به توافق زیاد است.

این منبع گفت انعطاف همه طرف ها پس از دیدار مسئولان حماس با میانجی ها و دیدار رؤسای هیئت مذاکره کننده اسرائیلی با ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات آمریکا و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست وزیر قطر پدید آمد.

این منبع اسرائیلی تاکید کرد: اعمال فشارهای آمریکا در زمینه رسیدن به توافقی که دو طرف درباره آن اتفاق نظر داشته باشند، گسترده است.

نظر شما