شناسهٔ خبر: 66036475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح‌های متناسب با شعار سال در اولویت قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی: طرح‌های متناسب باشعار سال در اولویت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

طرح‌های متناسب با شعار سال در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اشرفی در کارگروه تبصره ۱۸ قانونه بودجه گفت: باید امسال با توجه به شعار سال فرآیند پذیرش طرح برای تسهیلات تبصره ۱۸ با اولویت شعار سال باشد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی هم طرح‌های با اولویت شعار سال و جهش تولید را در دستور کار قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منابع تسهیلات تبصره ۱۸ با تاخیر یک ساله آغاز می‌شود، افزود: در سال گذشته از اواخر آذرماه فرآیند عملیاتی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان آغاز شده است.

اشرفی با بیان اینکه ۴۷ درصد از منابع تبصره ۱۸ در سه ماه گذشته جذب شده است، افزود: در سه ماه پایانی سال گذشته پانصد و ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار طرح‌های واحد‌های تولیدی قرار گرفت که بین دستگاه‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی، صمت، میراث فرهنگی و اداره کار و رفاه اجتماعی و حوزه فناوری توزیع شده است.

وی افزود: کل رقم تسهیلات تبصره ۱۸ که در سرانه ملی استان تعریف شده است مبلغ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان است که بنا بر اختیارات قانونی باید دستگاه‌های اجرایی یک و نیم برابر طرح معرفی کنند و در اختیار شعب بانکی برای پرداخت قرار گیرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: از این میزان طرح‌هایی که در کمیته استانی مصوب شده است بالغ بر دو هزار و صد میلیارد تومان در کمیته استانی مصوب کردیم و به بانک‌های عامل معرفی شدند و بانک‌های عامل بر اساس وظایفشان طرح‌ها را در مسیر پرداخت دادند و آنچه که تا کنون پرداخت شده است ۴۷ درصد از رقم تخصیصی به استان به متقاضیان پرداخت شده است.
 
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هم گفت: سال ۱۴۰۳ با رنگ و بو و قوام اقتصادی از سوی رهبری نامگذاری شد.  

ذاکریان  با بیان اینکه مهم‌ترین تفاوت شعار امسال مردم پایه بودن آن است، افز‌ود: هر کجا از ظرفیت‌های مردم استفاده کرده ایم موفق بوده ایم.  

وی با اشاره به اینکه کلیدی‌ترین واژه شعار سال جهش است که باید در یک زمان کوتاه مدت به آن برسیم، افزود: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید زمان برای آن مشخص کنیم.  

ذاکریان با بیان اینکه شعار سال نباید صرفا به حوزه تولید کالا و خدمات محدود شود، گفت: باید همه برای تولید ایران قوی‌تر از گذشته در حوزه بین المللی و ملی تلاش کنیم.  

وی ادامه داد: ۲۷ کمیته کارشناسی تا کنون برای بررسی طرح‌های متقاضی بهره مندی از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان برگزار شده است.  

ذاکریان با بیان اینکه در آخرین کمیته کارشناسی ۲۰ طرح مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات، پارک علم و فناوری، صمت و میراث فرهنگی بررسی شد، گفت: در این جلسه ۱۹ طرح به مبلغ یک هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال به تصویب رسید که امروز در کمیته استانی نیز بررسی می‌شود.  

 وی اعتبار نقدی تخصیص یافته به استان را ۷۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از محل اسناد خزانه نیز ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.  

ذاکریان گفت: تاکنون دو هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان طرح در کمیته استانی مصوب شده است.

نظر شما