شناسهٔ خبر: 66024526 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۴ کیلومتر مین روبی در مسیر خط آهن شلمچه- بصره

وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکلات فنی بر سر راه احداث خط آهن شلمچه - بصره در جلسه‌ای با وزیر حمل و نقل عراق بررسی و برای حل آن‌ها تصمیم‌های لازم گرفته شد.

صاحب‌خبر -

اجرای ۴ کیلومتر مین روبی در مسیر خط آهن شلمچه- بصره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی به منظور پیگیری آخرین وضعیت ساخت راه آهن شلمچه- بصره با وزیر حمل و نقل عراق دیدار کرد.
مهرداد بذر پاش در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه عزم ۲ دولت برای ساخت این خط آهن جدی است، گفت: عملیات اجرایی راه آهن شلمچه- بصره سال گذشته آغاز شد و این جلسه برای ارزیابی پیشرفت کار بود.
وی در ادامه افزود: در زمان حاضر عملیات مین روبی که از نخستین مراحل اجرایی است بیش از ۲ کیلومتر در داخل خاک عراق و یک و نیم کیلومتر در ایران پیشرفت داشته است و مذاکرات برای حل برخی از مشکلات در این زمینه بین دو کشور انجام شد.
بذرپاش در خصوص جزئیات مراحل احداث پل متحرک بر روی رودخانه اروند بیان کرد: در حال حاضر تجهیز کارگاه انجام شده و بخشی از زمین‌های مسکونی اطراف، تملک شده و باقی زمین‌ها ظرف یک ماه آینده در اختیار ما برای احداث پل قرار می‌گیرد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: مناقصه برای عملیات احداث ۳۲ کیلومتر مسیر ریلی انجام و شرکت سازنده هم تعیین شده است.
وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین گفت: یکی از اصلی‌ترین کار‌ها در این ایام حمل و نقل زوار است و توافق شده در اربعین ۱۴۰۳ علاوه بر مسیر‌های جاده ای، هوایی و ریلی، حمل و نقل دریایی هم برای جابجایی مسافران به این مسیر اضافه شود.
بذرپاش تاکید کرد: از این رو توافق شد خط دریایی از بندر خرمشهر به بصره و از بندر آبادان به واصلیه انجام شود تا شروع خوبی برای این کار در ایام اربعین باشد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافقات ترانزیتی بین دو کشور گفت: طرح جامع ترانزیتی بین دو کشور در حال بحث است و در سفر آتی رئیس‌جمهور به این کشور این موضوع مورد بررسی ویژه قرار می‌گیرد.
وی تکمیل خط ریلی کرمانشاه به اسلام آباد و اسلام آباد به خسروی را از دیگر موضوعات بررسی شده با طرف عراقی عنوان کرد.

نظر شما