شناسهٔ خبر: 66018930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

واکنش نماینده پارلمان اروپا به حمله به مقر دیپلماتیک ایران

نماینده پارلمان اروپا با حضور در مراسم روز جهانی قدس در بروکسل گفت: اسرائیل هفته گذشته سفارت ایران در دمشق را بمباران کرد و اتحادیه اروپا هیچ چیزی نگفت؛ بنابراین حالا فکر می‌کنند اشکالی ندارد سفارتخانه‌ها را در کشور دیگری هم بمباران کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ مراسم روز قدس روز گذشته در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در بلژیک، با حضور میک والاس، نماینده پارلمان اروپا و جمعی از مردم بروکسل برگزار شد.

والاس در این مراسم در اظهاراتی با اشاره به جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین و کشتار زنان و کودکان، بیان کرد که مردم اروپا از کار‌های رژیم اسرائیل وحشت زده‌اند.

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت: اسرائیل هفته گذشته سفارت ایران در دمشق را بمباران کرد و اتحادیه اروپا هیچ چیزی نگفت؛ بنابراین حالا فکر می‌کنند اشکالی ندارد سفارتخانه‌ها را در کشور دیگری هم بمباران کنند.

نماینده پارلمان اروپا تاکید کرد: برای اسرائیل مناسب است که هیچ احترامی برای قوانین بین‌المللی قائل نباشد. این رویه باید تغییر کند.

وی افزود: به یک نظم جهانی جدید نیاز داریم. ما به جهانی نیاز داریم که در آن حاکمیت کشور‌ها و استقلال کشور‌ها در آن محترم شمرده شود. باید تحریم‌های غیرقانونی و جنگ‌های ترکیبی علیه ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا و یمن را در سراسر جهان به چالش بکشیم. فلسطین اکنون الگوی همه ماست. / تسنیم

نظر شما