شناسهٔ خبر: 66017982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصدومان حوادث آتش نشانی در مهاباد ۲ برابر شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: سال گذشته ۱۴۱ نفر در حوادث آتش نشانی مصدوم و زخمی شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۰ درصدی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار فداکار  اظهار کرد: یک هزار و ۱۵۱ مورد حادثه طی سال گذشته در مهاباد گزارش شد که از این تعداد ۹۲۰ مورد در داخل شهر و مابقیه در خارج از محدوده و بنا به درخواست مدیریت شهری بوده است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته با اقدام به موقع امدادگران ۱۲۲ نفر از مرگ نجات یافته و متاسفانه ۳۵ نفر نیز جان خود را ازدست دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: پارسال همچنین ۷۴ مورد حوادث و تصادف های جاده‌ای، چهار مورد غرق شدگی، ۵۵ مورد دفع حیوانات موذی و مابقی امدادرسانی متفرقه شامل رهاسازی از آسانسور، نجات حیوانات اهلی، رفع نشست گاز و سیلاب نیز با موفقیت انجام شد.

احمدی با بیان اینکه آموزش مهم‌ترین راه مقابله با کاهش حوادث احتمالی است، گفت: در طول یک سال گذشته ۸۰ کلاس آموزشی در زمینه نکات ایمنی و راه‌های مقابله با آتش‌سوزی، توسط ماموران این سازمان به دانش‌آموزان، مربیان و کارکنان ادارات به صورت رایگان ارایه شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان‌ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه‌اندازی کپسول و تجهیزات آتش‌نشانی در آنهاست، افزود: پارسال ۱۸۲ گواهی ایمنی برای ساختمان و واحدهای تجاری و آموزشی صادر شده‌ است.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می توانند با شماره تلفن ۱۲۵، این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

نظر شما