شناسهٔ خبر: 66008503 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نمره قبولی بر کارنامه ورزش زنجان در سال گذشته

ورزش استان در سال گذشته با وجود محدودیت‌های مالی، روزهای پرفروغی را پشت سر گذاشت که نمود عینی آنها درخشش ورزشکاران زنجانی در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین و تعیین تکلیف ورزشگاه ۱۵ هزار نفری پس از سال‌ها بلاتکلیفی بود. ورزش استان در سال گذشته با وجود محدودیت‌های مالی، روزهای پرفروغی را پشت سر گذاشت که نمود عینی آنها درخشش ورزشکاران زنجانی در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین و تعیین تکلیف ورزشگاه ۱۵ هزار نفری پس از سال‌ها بلاتکلیفی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ ورزش از مولفه های مهم رشد و توسعه هر جامعه ای محسوب می شود و تمامی کشورها می کوشند در حد توان خود سرمایه گذاری های قابل قبولی را در این حوزه ذاشته باشند.

کشور ما با برخورداری از ظرفیت ها و استعدادهای گوناگون زمینه رشد و شکوفایی در حوزه ورزش را دارد و می تواند در سطوح مهم آسیایی،‌ جهانی و المپیک حرفی برای گفتن در حوزه ورزش داشته باشد.

در سالی که گذشت اتفاقات تلخ و شیرینی در حوزه ورزش به وقوع پیوست که با نگاهی به رخدادهای مختلف وررزشی استان می توان امید، پویایی و پیشرفت را در این حوزه مشاهده کرد که در صورت حمایت بیشتر مسوولان از ورزشکاران می توان به موفقیت های بیشتر و خیره کننده تر در این حوزه امیدوار بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در آغاز سال جدید با اشاره به دستاوردهای حوزه ورزش، گفت: طی سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه ورزش استان به وقوع پیوست که می توان به کسب مقام نخست در جشنواره شهید رجایی وزارت ورزش و جوانان، کسب مقام اول حوزه ورزش همگانی در میان استان های تیپ ۲ و رتبه دوم این بخش در سطح کشور و رتبه اول در بخش آموزش اشاره کرد.

جواد بازرگان با اشاره به موفقیت های خیره کننده ورزشکاران استان در حوزه قهرمانی نیز افزود: نمود عینی این مساله اعزام ۲۴ ورزشکار استان به مسابقات آسیایی و پارا آسیایی بود که کسب هشت مدال رنگارنگ را در پی داشت.

وی به حوزه زیرساخت ها و تملک دارایی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه استان به لحاظ اعتباری رشد حدود ۲ برابری داشت و برخی پروژه های ورزشی راکد مربوط به سال های گذشته دوباره فعال شدند و هم اکنون با کار و تلاش پیمانکاران در جریان هستند.

این مسوول همچنین یکی از رخدادهای مهم را سفر استانی هیات دولت در دی سال گذشته به استان اشاره و خاطر نشان کرد: این سفر با خود برکاتی داشت به طوری که با حضور وزیر ورزش و جوانان، ۱۳ پروژه به بهره برداری رسید.

توجه به ورزش استان در سال جدید

استاندار زنجان در روزهای پایانی سال گذشته در نشست با روسا، نواب رییس و دبیران هیات های ورزشی استان به اقدامات انجام گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته تلاش شد حوزه ورزش استان فراموش نشود.

محسن افشارچی با بیان اینکه تجلیل از قهرمانان بازی های آسیایی استان از جمله اقدامات مهم بود، گفت تلاش می شود سال ۱۴۰۳ روند بهتری در حوزه ورزش استان در پیش گرفته شود.

وی با بیان اینکه ایرادی که در ورزش استان وجود دارد فقدان حمایت از تیم های استانی در مسابقات ملی است، اضافه کرد: برای سرمایه گذاری در تیم های ورزشی استان باید طبق سند آمایشی استان اقدام کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در صورت مشخص شدن تیم ورزشی توانمند می توان حامی مالی آن را نیز مهیا کرد، گفت: یکصدایی و پشتیبانی در حوزه ورزش می تواند به پیشبرد بهتر کارها کمک کند.

وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان برای به نتیجه رسیدن این موضوع کمیته ای تشکیل دهد و تیم های توانمندتری را برای این کار تعیین کند.

استاندار زنجان به آخرین وضعیت ورزشگاه نیمه تکمیل ۱۵ هزار نفری شهر زنجان نیز اشاره کرد و گفت: انتقال این پروژه از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به اداره کل ورزش و جوانان انجام می شود و امسال با تمام قوت کارهای تکمیل آن به اتمام خواهد رسید.

رخدادهای مهم ورزشی استان در سال ۱۴۰۲

۲۴ ورزشکار افتخارآفرین زنجانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی شامگاه شنبه در مراسمی با حضور مسوولان استانی و کشوری تجلیل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در این مراسم، گفت: قهرمانان، ورزشکاران و مربیان استان با تحمل سختی ها و مشقت های فراوان به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اعزام شدند و بعد از چندین ماه حضور در اردوهای سخت و فشرده برای کشور افتخارآفرینی کردند.

وی با بیان اینکه دستاورد حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی هانگژوی چین کسب ۵۴ مدال رنگارنگ بود، گفت: در این رخداد مهم ۲۴ ورزشکار، مربی و داور از استان حضور داشتند که ۱۲ نفر از بانوان و ۱۲ نفر از مردان بودند.

بانوان ورزشکار زنجانی با حمایت‌های دولت سیزدهم به رشد چشمگیری در حوزه‌های مختلف ورزشی دست یافته و با حضور در مسابقات بین المللی، جهانی و آسیایی موفقیت‌های بزرگی را به نام این استان ثبت کرده‌اند.

به گفته عذرا واسعی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان " این استان ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه ورزش دارد که قهرمان پروری و کسب نشان های رنگارنگ در رشته های مختلف موید این مساله است.

در زمان حاضر بانوان زنجانی در رشته های قایقرانی، سنگ نوردی، ورزش های توان یابان، تیراندازی، ووشو، تکواندو و کاراته بسیار فعال هستند و در مسابقات مختلف به عناوین برتر و نشان های رنگارنگ دست یافته اند.

مراسم استقبال از الهه رزاقی نایب قهرمان مسابقات وزنه برداری آسیا روز دوشنبه با حضور مسوولان استانی در مجموعه ورزشی انقلاب این شهر برگزار شد.

مسابقات وزنه برداری آسیا از ۱۳ تا ۲۱ بهمن سال جاری در تاشکند ازبکستان برگزار شد.

از تیم ملی وزنه برداری کشورمان، سه نفر در بخش آقایان و پنج نفر در بخش بانوان به این مسابقات اعزام شده بودند که یک نفر از آنان الهه رزاقی ملی پوش زنجانی بود.

این بانوی زنجانی در این مسابقات توانست با مهار وزنه های ۸۹، ۹۴ و ۹۶ کیلوگرم در یک ضرب و ۱۱۷، ۱۲۱ و ۱۲۴ کیلوگرم در دو ضرب مقام دوم آسیا را کسب کند.

وی در این مراسم گفت: از کسب این مدال خوشحالم و امیدوارم عناوین دیگر جهانی را کسب کنم.

رزاقی اضافه کرد: با کسب این مدال با ارزش در مسابقات قهرمانی آسیا به کسب سهمیه رقابت‌های المپیک و درخشش در آن می‌اندیشم.

ورزش استان زنجان با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در مسیر توسعه قرار گرفته و چشم انداز مطلوبی برای رشد آن در دو بعد همگانی و قهرمانی ترسیم شده است.

ورزش یکی از مولفه های مهم سلامت و تندرستی هر جامعه است و توجه به این بخش و سرمایه گذاری در آن به پویایی و نشاط جامعه کمک می کند.

در سال های اخیر برای توسعه ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی آن اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و ورزش به دورترین و محرومترین نقاط کشور نیز تسری داده شده است.

این مسائل نشان می دهد به ورزش به عنوان یکی از موتورهای محرک جامعه نگاه می شود که آثار آن در تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برجسته است.

مدال آور زنجانی بازی‌های پارا آسیایی گفت: عضو کوچکی از خانواده درمان هستم و مدالم را به همکاران و بیماران به ویژه پزشکانی که در بیمارستان غزه در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند تقدیم می‌کنم چون اعتقاد دارم قهرمانان واقعی شهدای غزه هستند.

 رویا سلطانی دارنده مدال برنز قایقرانی در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو در آیین استقبال از قهرمانان اعزامی به این مسابقات، افزود: موجب افتخار است که توانستم پرچم ایران را در این رقابت های سنگین و حساس به اهتزاز درآورم که این مهم با حمایت های مسوولان استانی و کشوری محقق شد.

وی اضافه کرد: مدالم را به روح شهدای بیمارستان غزه تقدیم کردم چون قهرمانان واقعی پزشکان غزه هستند که در حین ماموریت به شهادت رسیدند.

این ورزشکار خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانم همچنان در رقابت های دیگر برای کشورمان افتخارآفرینی کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزشکاران زنجانی در مسابقات آسیایی هانگژوی چین عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشتند و به ۶ نشان رنگارنگ در رشته‌های مختلف دست یافتند.

جواد بازرگان افزود: ۲۸۰ ورزشکار از ایران به مسابقات آسیایی در هانگژوی چین اعزام شده بودند که سهم استان ۱۲ ورزشکار، ۲ مربی و یک داور بود.

وی با بیان اینکه ورزشکاران شایسته استان در این رقابت ها یک مدال طلا و پنج نقره کسب کردند، اضافه کرد: کسب این تعداد مدال مسابقات آسیایی در استان های دیگر نمود نداشت.

این مسوول ادامه داد: در مجموع ۷۰ درصد ورزشکاران استان به ویژه در وزنه برداری برای اولین بار به این دوره از رقابت ها اعزام شده بودند که هرچند مدالی کسب نکردند اما عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

عضو تیم ملی قایقرانی جمهوری اسلامی گفت: پس از موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنیم و امیدواریم با تلاش مضاعف شاهد تحقق این مهم باشیم.

 "مهسا جاور " در مراسم استقبال از قایقران افتخارآفرین استان در مسابقات آسیایی هانگژو با بیان اینکه مسابقات آسیایی بعد از المپیک از جمله رویدادهای مهم ورزشی محسوب می شود، افزود: کشورهای آسیایی با برنامه ریزی مطلوب، بهترین های خود را به این رقابت ها اعزام می کنند.

این ورزشکار عضو تیم ملی افزود:کشور میزبان در رشته قایقرانی، سرمایه گذاری بیشتری را کرده بود که اعضای تیم ملی قایقرانی بانوان ایران توانستند رقابت خوبی را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه پیش از این در تمرینات، رکوردهای خود را ارتقا داده بودیم، اضافه کرد: با تلاش فراوان در مسابقات آسیایی هانگژوی چین نتیجه خوبی را کسب کردیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان از افتتاح ۱۹ چمن مصنوعی و تجهیز بیش از ۲۶۴ خانه ورزش روستایی استان در دولت مردمی خبر داد.

 جواد بازرگان با حضور در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک نیکسازان، افزود: این طرح ها برای بهره مندی روستائیان از اماکن و امکانات ورزشی و در راستای اجرای عدالت اجتماعی افتتاح شد و مورد استفاده مردم قرار گرفت.

بازرگان گفت: افتتاح سالن ورزشی روستایی و آغاز به کار بسیاری از پروژه های نیمه کاره در سطح استان از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در این دولت بوده است که پروژه نیمه کاره مجموعه ورزشی سه هزار نفری ابهر از جمله این طرحها بوده که هم اکنون فعال است.

نظر شما