شناسهٔ خبر: 65998630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحولات فلسطین؛

شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه شمار شهدا از مرز ۳۳ هزار شهید فراتر رفت به عدد ۳۱ هزار ۹۱ شهید رسید. بیش از ۷۵ هزار نیز تاکنون زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه شمار شهدای غزه از مرز ۳۳ هزار شهید فراتر رفت. بیش از ۷۵ هزار نیز تاکنون زخمی شدند.

 
شهات سه عضو جنبش امل لبنان در حملات رژیم صهیونیستی
خبرگزاری سند با انتشار عکس های سه شهید نوشت: جنبش امل لبنان از شهادت سه مجاهد خود از شهرک های النبی شیت، کفر کلا و الخیام در جنوب لبنان خبر داد.
 
 
اندیشمندان واستادان چینی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از پکن ، اندیشمندان چینی با حضوردر مراسمی که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در چین برگزار شده بود اعلام کردند قدس ارمان مشترک مسلمانان جهان است وتلاش برای ازاد کردن ان وظیفه هر مسلمانی در جهان است.
استادان ،متفکران ومسلمانان چینی در سخنرانی های خود بر دفاع از عدالت، حفاظت از حقوق بشر وهمچنین مخالفت با تجاوز وظلم علیه کودکان تاکیدکردند وخواستار توقف جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین شدند.
یک استاد دانشگاه گفت فلسطینی های ساکن غزه به شدت رنج می برند، تا به حال بیش از سی هزار نفر کشته شده اندوبیش از 70 هزارنفر زخمی هستند که اغلب انها کودکان وزنان هستندواب و برق انها قطع شده با کمبود غذا ودارو مواجه هستند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10974949"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10974949?width=600&height=350"></script></div>
آخرین نماز جمعه رمضان روی آوار مسجدی در رفح
قدس فید، تصاویری از اقامه آخرین نماز جمعه ماه رمضان روی آوار مسجد الفاروق در اردوگاه الشابوره در شهر رفح در نوار غزه به اشتراک گذاشت.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10974952"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10974952?width=600&height=350"></script></div>
 
حزب الله لبنان پایگاه السماقه رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
به گزارش فلسطین الآن، حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه نظامی صهیونیستی السماقه در تپه های اشغالی کفرشوبای لبنان را با سلاح موشکی هدف قرار داد و مستقیما به اهداف زد.
 
 
همایش عشایر سوریه در گرامیداشت روز جهانی قدس در شهر حلب
در گرامیداشت روز جهانی قدس ، عشایر سوریه  همایشی در شهر حلب با عنوان "غزه عزیز می ماند" در یاری و نصرت مردم مظلوم غزه برگزار کردند.
در این همایش یک روزه نمایندگانی از عشایر سوریه و همچنین عراق و لبنان و نمایندگان سران گروه های مبارز فلسطنیی شرکت کردند.
سخنرانان در این همایش با محکوم کردن جنایات دشمن صهیونیستی در حق مردم فلسطین در غزه، از محافل بین المللی خواستند تا برای امداد رسانی به مردم در محاصره غزه  به طور جد تلاش کنند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10974810"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10974810?width=600&height=350"></script></div>

شرکت کنندگان در پایان این همایش در بیانیه از محافل بین المللی و به ویژه سازمان ملل متحد را به صدور قطعنامه ای برای توقف کشتار بی رحمانه مردم غزه شدند.
آنان سکوت جهانی در قبال نسل کشی مردم فلسطین را بشدت محکوم کردند.
شایان گفتن است، جوانان عشایر سوری در حاشیه این همایش رژه نظامی برگزار کردند و برای پیوستن به جبهه جنگ علیه دشمن صهیونیستی اعلام آمادگی کردند.
 
 
 
آتش زدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی در دیاله
شبکه تلویزیونی الاتجاه تصاویری از آتش زدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی در استان دیاله برای گرامیداشت روز جهانی قدس منتشر کرد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10974779"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10974779?width=600&height=350"></script></div>
 
 
برگزاری مراسم روز قدس در لندن
مراسم روز جهانی قدس امسال در لندن، با فراخوان سازمان های هوادار فلسطین، طرفداران صلح و مخالفان صهیونیسم، با شرکت انبوه هواداران فلسطین و مخالفان رژیم اسرائیل در پایتخت انگلیس، زادگاه رژیم صهیونیستی آغاز شده است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10974606"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10974606?width=600&height=350"></script></div>
 
مراسم امسال روز جهانی قدس در لندن در چهل و یکمین سال برگزاری آن در این شهر، مطابق معمول چند سال اخیر و در اعتراض به اقدامات دولت علیه حامیان فلسطین از برابر ساختمان وزارت کشور انگلیس آغاز شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10974608"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10974608?width=600&height=350"></script></div>
 
شماری از سخنرانان در برابر این وزارتخانه که از مراکز اصلی تهدید علیه مهاجران، هواداران فلسطین و مخالفان صهیونیسم است، برای حاضران سخنرانی کردند. به علت جنگ اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان که در 6 ماه نخست به کشتار حدود 33 هزار نفر، مجروح و معلول شدن بیش از 75 هزار نفر، آوارگی بیش از دو میلیون نفر و ویرانی غزه شده است، حضور هواداران فلسطین در مراسم روز قدس امسال بیش تر و شورانگیزتر از سال های گذشته شده است.
سخنرانان با اشاره به جنایات جنگی اخیر رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند تا آزادی فلسطین، از پا نخواهند نشست و دولت های غربی، به ویژه آمریکا و انگلیس به عنوان متحدان اصلی اسرائیل، در جنایات صهیونیسم شریکند. سپس شرکت کنندگان در مراسم روز قدس، در حالی که خاخام ها، کشیش ها و روحانیان مسلمان در پیشاپیش جمعیت در حال حرکتند، به سمت دفتر نخست وزیری انگلیس به راه افتاده اند تا بقیه سخنرانی ها در قلب سیاسی انگلیس، علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش و نیز در حمایت از فلسطین، ایراد شود.
 
 
از ابتدای جنگ غزه تا کنون۶۰۰ نظامی صهیونیست هلاک شده اند
به گزارش خبرگزاری شهاب براساس آمارهای رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تا کنون ۵۰۰ نظامی و افسر به هلاکت رسیده اند و ۴۹۷ نظامی به شدت مجروح شده اند. ۲۶۸ نظامی به سبب آسیب های وارده به آنها در درگیری های غزه همچنان تحت درمان قرار دارند که حال ۲۶ نفر آنها وخیم است.

 

شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت

 

شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت شمار شهدا و زخمی‌های غزه از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفت
 

شبکه تلویزیونی سی بی سی در گزارشی به بررسی نامه صد‌ها حقوقدان انگلیسی خطاب به نخست وزیر انگلیس پرداخت که به جنایت‌های رژیم اشغالگر در غزه مربوط می‌شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10973406"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10973406?width=600&height=350"></script></div>
 


حملات هوایی اسرائیل، به امدادگران موسسه آشپزخانه مرکزی جهانی، سبب کشته شدن هفت امدادگر شد. یک شهروند کانادایی-آمریکایی و سه شهروند انگلیسی در میان کشته شدگان هستند. امروز صبح بیش از ۶۰۰ حقوقدان و استاد دانشگاه در انگلیس، نامه‌ای به ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس ارسال کرده اند. آنها خواستار آن شده اند که دولت انگلیس از انتقال تسلیحات به اسرائیل دست بردارد. 

 
یک خواننده آمریکایی ترانه ای در محکومیت نسل کشی رژیم اشغالگر منتشر کرد.
دیوید استفان روویکس (David Stefan Rovics) خواننده و ترانه سرای آمریکایی است که به علت پرداختن به موضوعات اجتماعی و سیاسی معروف است. او در ترانه های خود به موضوعاتی مانند اعتراض به تهاجم نظامی آمریکا به عراق، آثار سوء جهانی شدن، هرج و مرج و عدالت اجتماعی پرداخته است. آهنگ و ترانه جدید او درباره جنایتهای رژیم اشغالگر در غزه است که به تازگی منتشر شده و پربیننده شده است. متن این ترانه که خود او ساخته و خواننده ، به استناد فایل تصویری منتشر شده در صفحه شخصی او در شبکه اینترنتی یوتیوب به قرار زیر است:
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10973823"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10973823?width=600&height=350"></script></div>
ارتش رزیم صهیونیستی مدعی شد : درپی حمله به چند امدادگر و آشپزخانه مرکزی غزه چند فرمانده برکنار و توبیخ شدند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: حمله به کاروان آشپزخانه مرکزی در غزه به وجهه ارتش اسرائیل آسیب رسانده است. وی افزود: هیچ بهانه ای برای اسرائیل وجود ندارد که از اجرای وعده هایش برای رسیدن کمک های بشردوستانه به نوار غزه، سر باز زند.

 

آماده شدن پلیس لندن برای مراسم روز قدس
پلیس لندن اعلام کرد بیش از 500 نفر از افسران را برای نظارت بر راهپیمایی روز قدس و نیز تظاهرات هواداران اسرائیل آماده کرده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد در حالی که تشنج در خاورمیانه ادامه دارد، دو تظاهرات امروز قرار است در لندن برگزار شود. این شبکه اعلام کرد تظاهرات بزرگ امروز را کمیسیون حقوق بشر اسلامی سامان داده است که همه ساله، در آخرین جمعه ماه رمضان، به عنوان روز قدس برگزار می شود.
پلیس انگلیس همچنین به هواداران اسرائیل اجازه داده است در میدان مجلس در لندن، تظاهرات کنند.نامه سرگشاده استادان و حقوقدانان انگلیسی درباره جنگ غزه 
مراسم روز قدس امروز قرار است از برابر ساختمان وزارت کشور در لندن آغاز شود و سپس پس از عبور از برابر ساختمان مجلس، به دفتر نخست وزیری انگلیس ختم شود و برای ابراز انزجار از جنایات صهیونیسم و همچنین حمایت از آرمان آزادی فلسطین برگزار می شود.

 

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به کشتن یکی از اسیران صهیونیست در غزه
به گزارش کانال تلگرام الجرمق ارتش اسرائیل اذعان کرد یک اسیر زن اسرائیلی روز هفتم اکتبر بعد از بمباران خودروی حامل اسیران اسرائیلی در غزه، کشته شد.

 

 

کودک فلسطینی: مادرم باردار بود که او را کشتند
خدیجه بن قنه مجری شبکه الجزیره در حساب کاربری شخصی‌اش در توئیتر، تصاویری را از کودک خردسال فلسطینی پخش کرد که درباره شهادت مادر و پدرش سخن می گوید.
این کودک فلسطینی گفت: مادرم باردار بود. زمانی که ما به طرف مدرسه (محل اسکان آوارگان) می رفتیم، آنها (نظامیان اسرائیلی) وارد سالن شدند و به طرف شکم مادرم تیراندازی کردند. مادرم باردار بود. ماه هفتم
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10973989"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10973989?width=600&height=350"></script></div>
 
 
برگزاری قدس: با انتشار تصاویر هوایی از جمعیت میلیونی راهپیمایی در تهران
خبرگزاری قدس فلسطین با انتشار تصاویر هوایی از جمعیت میلیونی راهپیمایی در تهران به مناسبت روز جهانی قدس را پوشش داد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10974479"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4198356/10974479?width=600&height=350"></script></div>
 
 

نظر شما