شناسهٔ خبر: 65997828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار سنایی‌ راد: فلسطین مساله اول جهان بشریت شده است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز نه تنها فلسطین مساله اول جهان اسلام که مساله اول جهان بشریت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار رسول سنایی‌ راد روز جمعه در مراسم پایانی راهپیمایی روز قدس در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا اجتماع به نفع فلسطینی‌ها جرم تلقی می‌شود ولی اجتماعات انبوه مردم اروپا و آمریکا را در حمایت از فلسطین می‌بینیم.

وی گفت: اولین بار برخی دولتمردان اروپایی جرات می‌کنند سخن از تشکیل و حمایت از دولت فلسطینی بگویند در حالی که در گذشته سابقه نداشته یا بسیار محدود و در گوشی بوده است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: اکنون چهار کشور اروپایی همزمان اعلام موضع می‌کنند که تشکیل یک دولت فلسطینی لازم است و حاصل خون‌های پاک شهدای غزه است در حالی که آنها به دنبال این بودند برای همیشه این آرمان به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: آنها به دنبال این بودند با جنگ نیابتی که پشت سر ماجرای صهیونیست‌ها بودند جبهه اسلامی تبدیل به جبهه عبری، عربی علیه ایرانی شود اما امروز قهرمان آرمان آزادی قدس، ایران اسلامی است.

سنایی راد افزود: امروز تصور صهیونیست‌ها این است با جنایت به شیوه سنتی می‌توانند ادامه جنایت ننگین را داشته باشند و آنچه بحران بقا برای آنهاست را تبدیل به روند یا برگرداندن این روند به نفع بقا کنند لذا جنایت را تبدیل به توحش کرده‌اند و این توحش نه تنها بی آبرویی خود صهیونیست‌هاست که آبروی حامیان غربی و اروپایی آمریکایی آنها نیز هست.

جنایت‌ها نقاب از چهره واقعی مدعیان تمدن غرب برداشت

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه این جنایت‌ها نقاب از چهره واقعی مدعیان تمدن غرب پایین انداخت گفت: آنچه علیه ما نیز انجام دادند در ادامه پادوهای آنها در سیستان و بلوچستان بود که اگر قرار بود یک جریان بهترین خدمت را به صهیونیست‌ها انجام دهد بهتر از این جریان تکفیری نمی‌توانست باشد.

وی ادامه داد: ماجرای حمله به کنسولگری ایران در سوریه با محکومیت جهانی مواجه شد حتی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی نتوانستند در این قضیه حمایت کنند البته ابراز نگرانی کردند ولی در منطقه از عربستان تا فرامنطقه از چین و روسیه مواضع آشکاری در محکومیت داشتند.

سنایی‌ راد گفت: این مساله برای صهیونیست‌ها به شدت گران تمام شد لذا رئیس ارتش رژیم صهیونیستی که قبل از این رجزخوانی می‌کرد عقب نشینی کرده و گفته نمی‌دانسته کنسولگری ادامه سفارت ایران محسوب می‌شود و فکر می‌کردیم یک ساختمان امن برای نظامیان ایران است.

وی اظهار کرد: این بدترین نشان عقب‌نشینی بوده و ادامه ماجرا برای آنها بسیار پرهزینه است، در ساعات بعد از این جنایت صهیونیست‌ها آماده باش صد درصد هستند، عبور کشتی‌های آنها از خلیج فارس و دریای عمان نیز بماند که هر لحظه احتمال فاجعه برایشان وجود دارد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: یک جابه‌جایی جزیی در یمن باعث وحشت شده که اعلام کرده‌اند در برخی شهرها مردم در پناهگاه‌ها و منتظر اعلام بعدی باشند همانگونه که این قضیه می‌تواند جبهه جدیدی هم علیه صهیونیست‌ها باز کند.

تسریع در شکست و فروپاشی رژیم صهیونیستی

وی گفت: تا اینجا هفت جبهه علیه آنها فعال بوده است و این جنایت می‌تواند مقدمه گشوده شدن جبهه هشتم باشد که به معنای تسریع در فروپاشی رژیم نحس صهیونیستی و چشم انداز پیروزی ملت شریف فلسطین است.

سنایی‌ راد بیان کرد: حتی اگر غزه را بگیرند و آنجا را اشغال کرده یا تحویل طرف ثالث دهند در ترمیم ناپذیری این شکست هیچ تردیدی وجود ندارند زیرا اگر تا قبل از این فقط در گروه‌های خاص آرمان فلسطین معنی می داد الان در جهان بشریت حمایت از فلسطین در پیوند با خصلت‌های پاک بشری تثبیت شده است.

وی گفت: لذا پایان این ماجرا شکست صهیونیست‌هاست اگرچه با جنایت‌هایی که انجام می‌دهند سعی دارند دست‌اندازهایی در مقابل این روند پدید بیاورند اما به حول و قوه الهی و به برکت خون پاک شهیدان و فریاد مظلومان نتیجه مشخص است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد آبروی جهان اسلامی است، جالب است بدانید برخی از محققان علاقه مند به تحقیقات اسلامی با دیدن این عرصه صبر، مقاومت و عزت مسلمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز کودکان فلسطین مجاهدان بزرگ هستند افزود: بیش از ۷۰ درصد ساکنان غزه قائل به ادامه جنگ و حدود ۸۰ درصد حامی حقوق مجاهدی هستند که این عملیات طوفان الاقصی یعنی حماس انجام داد.

سنایی‌ راد گفت: بیش از ۸۴ درصد مخالف گروه‌های سازش بوده و ابراز برائت می‌کنند در حالی که تصور غرب این بود پایان فلسطین است اما امروز آغاز جدیدی شده که از مرزهای کشورهای اسلامی فراتر رفته و به ملت‌های جهان امروز این آرمان صادر شده و حامی دارد.

طوفان الاقصی به طوفان الاحرار تبدیل شده است

وی گفت: امروز طوفان الاقصی به طوفان الاحرار تبدیل شده است و همه آزادگان جهان از این آزادگی و رشادت حمایت می‌کنند، درود بر مظلومیت آمیخته بر اقتدار که این عنوان مظلوم مقتدر بسیار با مسما است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: میزان مهماتی که در اختیار دارند با صهیونیست‌ها قابل مقایسه نیست اما آنچه جبران کننده بوده رشادت رزمندگان مقاومت است در نبردهای نزدیک تلفات صهیونیست‌ها با اعلام خودشان بیش از ۲ هزار نفر است که رقم واقعی را باید ضرب در پنج کنیم چون هیچ وقت عادت ندارند رقم واقعی تلفات خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به شهادت سردار زاهدی و همراهانش گفت: از دادن این هزینه‌ها پشیمان نیستیم و آن را موجب رویش، خیزش و سرعت بخشی به آرمان آزادی قدس شریف می‌دانیم. ۶ ماه جنگ نابرابر امروز پرچم عزت اسلامی در منطقه است و فلسطینی‌ها نماینده این عزت برای همه ما هستند.

سنایی راد با بیان اینکه آنچه ما هزینه کنیم هزینه عزت است اظهار کرد: شهید زاهدی برای ما خیلی ارزشمند بود و اینها کم نظیر هستند اما در چنین راه مقدسی رفت و خودش آرزو داشت شب قدر به شهید حاج قاسم سلیمانی بپیوندد.

وی گفت: کسانی که در این آرمان می‌روند انتهای خط را خوانده‌اند چون در جنگ قرار داریم و خوشا به حال کسانی که رفتند و ای کاش این سعادت نصیب همه آرزومندانی شود که دیدن صحنه‌های رشادت مردم غزه در او حس بزرگ شدن و ارتفاع گرفتن تا شهادت را بر می‌انگیزد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به پیشینه تشکیل رژیم صهیونیستی افزود: کسانی که این جنبش نحس را به راه انداختند به دنبال قدرت بودند البته دولت‌های اروپایی نیز نگران یهودی‌هایی بودند که معمولا اقلیت منفور در بین ملل اروپایی به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه حرص و ولع، مادی‌گرایی و بی رحمی و ستیز جزو خصلت‌های صهیونیست‌هاست اظهار کرد: همانگونه که برخی اشرار را به استرالیا و برخی ماجراجویان را به آمریکا صادر کردند به دنبال این بودند فلسطینی‌ها را به جایی کوچ دهند.

سنایی راد گفت: برخی افراد خیال می‌کنند فلسطینی‌ها زمین فروخته‌اند در حالی که کلاه سرشان رفت و صهیونیست‌ها از طریق تبانی با انگلیسی‌ها زمین به دست آوردند ولی از سال ۱۹۱۷ گروه گروه به این سرزمین اشغالی کوچانده شدند و ادامه اشغال با جنایت و تکیه بر تروریسم بوده است.

وی افزود: آنچه این روزها در غزه می‌بینید پیشنیه‌ای دارد که تشکیل و تثبیت آن با جنایت است، نسل کشی که امروز صهیونیست‌ها دارند با تصور برگرداندن بازدارندگی است چون طوفان الاقصی که توسط یک گروه کوچک نظامی انجام شد، رزمندگان اندکی بیش از هزار نفر بودند و هیمنه ارتش رژیم صهیونیستی که بماند دستگاه‌های عریض و طویل امنیتی آنها را به هم ریختند و ثابت کردند این هیمنه پوشالی است و درد صهیونیستها از اینجا است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تصور نتانیاهو این است که می‌تواند با شیوه‌های سنتی گذشته این قدرت را برگرداند در صورتی که ادامه جنایت و نسل کشی باعث انفجار نفرت از صهیونیست‌ها شده است.

آمریکا میدان دار جنایت‌های صهیونیست‌هاست

وی افزود: دیدید آمریکایی‌ها مجبور شدند در شورای امنیت رای ممتنع بدهند؛ فکر می‌کنید واقعا از صهیونیست‌ها فاصله گرفته‌اند خیر، بلکه در فشار افکار عمومی مجبور شدند. شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و در ادامه تثبیت آن با حمایت آمریکایی‌ها بوده است.

سنایی راد گفت: آمریکایی‌ها در فشار افکار عمومی ناچار شدند به این سمت بروند وگرنه شریک جنایت بماند که میدان دار جنایت‌های صهیونیست‌ها هستند، به همان دلیلی که این رژیم منحوس شکل گرفته برای دنیای غرب ادامه حیات آن هم مهم است.

وی عنوان کرد: آنها به دنبال این بودند در هارتلندی مانند منطقه خاورمیانه یک سرپل دائمی داشته باشند و بهتر از صهیونیست‌ها کسی نمی‌توانسته به آنها خدمت کند امروز هم می‌خواهند همچنان با همه هزینه‌هایی که برای دنیای غرب دارند این مسیر را ادامه دهند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در برخورد با روندی که امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شروع کرد با نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، موضوع فلسطین به موضوع اول جهان اسلام در ماه بهار قرآن و معنویت تبدیل شده و امروز عمق پیدا کرده است.

وی گفت: امروز تلاوت قرآن بچه یتیم‌های غزه بر خرابه‌های این باریکه را ببینید، صهیونیست‌ها توانستند در اوایل انقلاب به صلح برسند و با حمایت آمریکا تصور می‌کردند کار تمام شده و آخرین کشور عربستان خواهد بود که با پیوستن به صلح ابراهیمی ثبات قطعی رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد اما با طوفان الاقصی دیدید این توهم حبابی بیش نبود و ترکید.

نظر شما