شناسهٔ خبر: 65994814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«قدس» روزی برای دفاع از مظلوم + فیلم

بروجرد - ایرنا - مردم ایران اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان ندای حمایت از مردم مظلوم را سر داده اند و امسال به رسم دیرینه خود در دفاع از مظلوم به خیابان ها آمده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در بروجرد با حضور باشکوه و گسترده مردم مومن و روزه دار از میدان یادبود آغاز و به سمت مصلای نماز جمعه برگزار می شود.

حضور پرشور تر از همیشه مردم نشان از احساس مسوولیت اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی داشت یکصدا با سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسراییل" ،" الله اکبر" راهپیمایی روز جهانی قدس را آغاز کردند.

کودکان و نوجوانان با در دست داشتن پرچم های کوچک ایران اسلامی جلوه ای خاص و باشکوه به راهپیمایی داده اند، در محوطه مصلای نماز جمعه ایستگاه نقاشی برای کودک برپا شده تا کودکان با موضوع فلسطین و قدس نقاشی بکشند.

فراتر از نداهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" که از ازدحام جمعیت یکصدا سرداده می شود از نمایی نزدیکتر آنچه از زبان شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس بر آن تاکید شده و شنیده می شود، احساس مسوولیت آنها در دفاع از مظلوم است، مظلومانی که امسال بیشتر از قبل از سوی جهانیان دیده شدند، جهانیانی که پیشتر اعتقادی به مظلومیت مردم فلسطین نداشتند خود به وضوح شاهد کشتار و قتل و کودک کشی بودند.

قدس، روزی برای دفاع از مظلوم

یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت: ما ملتی مسلمان هستیم و اعتقاداتی داریم یکی از باورهای دینی ما که در منابع اسلامی روایات بسیاری در مورد آن وجود دارد، لزوم دفاع از مظلوم است و در برخی از این روایات و احادیث دفاع از حق مظلوم از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی می افزاید: ظلم و ستم را هیچ انسانی که از روحیه انسانیت برخوردار باشد بر نمی تابد و امری نکوهیده و مخالف فطرت انسانی است لذا در دین اسلام هم همواره به جهاد و مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم حتی اگر مظلوم مسلمان نباشد، تاکید شده است.

شهروند دیگری می گوید: حضور همگانی مردم در این روز و سر دادن ندای "مرگ بر اسراییل" و مرگ بر حامیان او نشان از وحدت مسلمانان جهان دارد که امسال نه فقط مسلمانان بلکه تمام جهانیان بیشتر از هر زمانی به حقانیت، مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین پی بردند.

شرکت کننده دیگری در این خصوص می گوید: ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم از مظلومان در هر جایی حمایت کنیم ضمن اینکه مردم فلسطین مسلمان هستند و دفاع از آنها واجب است، رژیم کودک کش اسراییل به هیچ ارزشی پایبندی ندارد، باید با این رژیم برای دفاع از جهان اسلام مبارزه کرد.

روز جهانی قدس بزرگترین و باشکوه‌ترین نماد اتحاد مسلمانان جهان در برابر زورگویی‌های نظام سلطه و دفاع از منافع و حقوق ضایع شده جهان اسلام است که در این روز مراسم متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود، در این روز مسلمانان جهان اسلام به صورت هماهنگ و متحد به حمایت از مظلومین جهان بویژه مردم قهرمان فلسطین به پا خواسته و انزجار خود را از ظلم و زورگویی در تمام دنیا اعلام می‌کنند.

در این خصوص فرماندار بروجرد می گوید: در روز قدس امسال مردم پرشورتر از سال های گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند و با یاد شهدای جبهه مقاومت، یکصدا مقاومت و مظلومیت و حقانیت فلسطین را اعلام می کنند.

مسلم مرادی با بیان اینکه روز قدس به نمادی برای عدالتخواهی و مبارزه با ظلم تبدیل شده است، گفت: طوفان الاقصی نمادی از خشم مردم فلسطین علیه رژیم غاصب اسراییل است که مردم فلسطین با مقاومت خود اقتدار پوشالی رژیم اشغالگر اسراییل را در هم شکست.

وی یادآور شد: مردم با حضور گسترده خود همه ساله در روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت از مظلومان جهان باعث تقویت روحیه و اطمینان مردم مظلوم فلسطین در مسیر مقاومت خود در برابر ظلم می شوند و به همان نسبت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس باعث خشم و عصبانیت جنایتکاران صهیونست و حامیان آنها می شود.

به گزارش ایرنا؛ امام خمینی در روز ۱۳ رمضان ۱۳۹۹(ه. ق) برابر ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از جهانیان به ویژه دولت ها و ملت های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست رژیم اشغالگر اسرائیل از بیت المقدس به هم بپیوندند.

نظر شما