شناسهٔ خبر: 65993053 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رقابت بهترین فرنگی‌کاران اروپا برای کسب سهمیه المپیک در باکو

بهترین فرنگی‌کاران اروپا در باکو برای انتخابی بازی هاب المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف هم می‌روند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی آورده است: اروپا در مسابقات جهانی بلگراد چهار کشتی‌گیر را در وزن ۸۷ کیلوگرم راهی المپیک پاریس کرد. این بالاترین تعداد برای اروپا در هر وزن کشتی فرنگی است.

با این حال، برخی از کشتی‌گیران برتر این قاره نتوانسته‌اند مجوز پاریس ۲۰۲۴ را کسب کنند. این ستاره‌ها در مسابقات انتخابی اروپا در باکو از ۱۶ لغایت ۱۸ فروردین‌ماه به مصاف هم خواهند رفت تا دو سهمیه موجود در وزن ۸۷ کیلوگرم را کسب کنند.

الکساندر کوماروف (صربستان) قهرمان تازه وارد اروپا که در مسابقات قهرمانی اروپا در بهترین فرم به نظر می‌رسید، در وزن ۸۷ کیلوگرم پیشتاز میدان است. او حتی در فینال قهرمان جهان علی چنگیز (ترکیه) را به‌طور قاطع شکست داد.

اسلام عباس‌اف (آذربایجان) با وزن ۸۷ کیلوگرم نفر اول و کوماروف نفر چهارم هستند که در نتیجه این دو نفر در یک سمت جدول قرار می‌گیرند. این دو در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی اروپا به مصاف هم رفتند که کوماروف با نتیجه ۳-۱ پیروز شد. کییرل ماسکویچ (بلاروس) دارنده مدال برنز اروپا دومین نفر و الکس کسیدیس (سوئد) سوم شدند و آن‌ها را در قسمت پایینی جدول کنار هم قرار دادند.

اگر چه آن‌ها بدون رده‌بندی خواهند بود، اما قهرمان سابق زیر ۲۳ سال جهان، میلاد علیرضایف (روسیه) و قهرمان سابق اروپا، تورپال بیسلتانوف (دانمارک) با بازگشت از مصدومیت، به مصاف هم خواهند رفت. اکسیوس موکوبو (نروژ) قهرمان سابق زیر ۲۳ سال جهان نیز امیدوار به کسب این سهمیه خواهد بود.

با آمدن کشتی‌گیران اوزان غیرالمپیکی به اوزان المپیکی، چند رویارویی بزرگ دیگر در باکو پیش‌بینی می‌شود، به ویژه لری ابولادزه (گرجستان) قهرمان وزن ۶۳ کیلوگرم جهان در تلاش برای کسب سهمیه المپیک به ۶۰ کیلوگرم آمده است، اما برای او آسان نخواهد بود. انور اله یاروف (روسیه) قهرمان دو دوره زیر ۲۳ سال جهان نیز به همراه نیهات ممدلی (آذربایجان) قهرمان اروپا، بزرگترین چالش برای ابولادزه خواهند بود.

ویکتور کیوبانو (مولداوی) کشتی‌گیر برتر المپیک توکیو را به ترکیب اضافه کنید که قبل از باخت به ممدلی در مسابقات قهرمانی اروپا به فینال رسید. کیوبانو و ممدلی در دو طرف جدول قرار دارند و در باکو رودرروی یکدیگر نخواهند بود. لئو تودزکا (فرانسه) و جاکوپو ساندرون (ایتالیا) در جایگاه‌های سوم و چهارم جدول قرار خواهند گرفت.

پرویز نصیب‌اف دارنده مدال نقره المپیک توکیو (اوکراین) با کسب سهمیه در باکو، به دنبال بازگشت به المپیک است. او در وزن ۷۲ کیلوگرم مسابقات قهرمانی اروپا به مدال برنز دست یافت. قهرمان اروپا در وزن ۷۲ کیلوگرم، سلجوق جان (ترکیه) به وزن ۶۷ کیلوگرم می‌آیند.

نصیب‌اف در باکو نفر چهارم جدول خواهد بود که او را با کریستین وانزا (مجارستان) نفر اول در یک سمت جدول قرار می‌دهد. ممداسا سیلا (فرانسه) در رتبه دوم جدول قرار گرفت و می‌های میهات (رومانی) سومین جایگاه جدول را دریافت کرد.

ابومسلم آمائف (بلغارستان) دارنده مدال برنز اروپا به همراه چند کشتی‌گیر دیگر همچون داویت چاکوتادزه (گرجستان)، کریستوپاس اسلیوا (لیتوانی)، مورتن تورسن (نروژ)، گئورگ ساهاکیان (لهستان) و نیکلاس اوهلن (سوئد) در مسابقات شرکت کرده‌اند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، ماگومد مرتضی علیف (روسیه) به دنبال کسب مجوز برای بازی‌های پاریس خواهد بود. او کیریل میلوف (بلغارستان) و آروی ساوولاینن (فنلاند) را پیش از شکست مقابل آرتور الکسانیان (ارمنستان)، شکست داد. میلوف به دلیل مصدومیت از مسابقات کنار کشید و در المپیک پاریس شرکت نخواهد کرد. ساوولاینن در باکو خواهد بود و رتبه اول این رقابت‌ها را خواهد داشت.

الکس زوکه (مجارستان)، نیکولوز کاخلاشویلی (ایتالیا)، تایرون استرکنبورگ (هلند) و فلیکس بالدوف (نروژ) نیز به صورت تصادفی قرعه‌کشی خواهند شد.

قهرمان اروپا و دارنده دو مدال المپیک، سرگئی سمینوف (روسیه) بهترین شانس را برای کسب مقام پاریس ۲۰۲۴ دارد. او در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم، رضا کایالپ (ترکیه) را حیرت زده کرد و رکورد سیزدهمین قهرمانی اروپا را از این اسطوره ربود. سمینوف علیرغم طلایی که دارد در باکو مبارزه خواهد کرد.

روماس فریدریکاس (لیتوانی) نفر اول است و پس از آن هیکی نابی (استونی) دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن در رتبه دوم قرار دارد. بکا کاندلاکی (آذربایجان) شماره سه و آلین الکسیوس سیوراریو (رومانی) د رجدول شماره چهار خواهند بود.

در ۷۷ کیلوگرم، قهرمان جهان در ۷۲ کیلوگرم ابراهیم غانم (فرانسه)، دارنده مدال نقره سابق جهان زولتان لوای (مجارستان)، قهرمان زیر ۲۳ سال جهان الکساندرین گوتو (مولداوی)، ویکتور نمس (صربستان) و قهرمان سابق جهان برهان اکبوداک (ترکیه) برای کسب عنوان قهرمانی مبارزه خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما