شناسهٔ خبر: 65992445 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن محصولات فولادی در چهارمحال و بختیاری

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در یک سال اخیر، کارخانه‌های فولادی استان یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف کردند.

صاحب‌خبر -

امیرارسلان سیدین اظهار داشت: در یک سال اخیر یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن انواع محصولات فولادی شامل میلگرد‌های آجدار، شمش، ورق‌های گالوانیزه و گالوالوم، فرآورده‌های نسوز و آهن اسفنجی در کارخانجات این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی افزود: این محصولات در ۱۰ کارخانه فعال فولادی این استان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از آن ۹ درصد رشد داشته و امسال نیز در راستای تحقق شعار سال برای تولید بیشتر در این واحد‌های صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

سیدین اضافه کرد: هم‌اکنون حدود دو هزارنفر به صورت مستقیم درواحد‌های صنعتی فولادی استان مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزارمیلیارد ریالی کارخانه‌های فولادی استان، گفت: صنعت فولاد از جمله صنایع باارزش و دارای ظرفیت بالا در زمینه صادرات و اشتغال است و به عنوان صنایع مادر در رشد صنایع پایین دست زنجیره تولید بسیار تاثیرگذار است.

سیدین یادآور شد: طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین ضرورت‌های حوزه صنعت در استان به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به‌همین منظور پیگیری‌هایی از سوی مسئولان ارشد استان در سطح ملی انجام شده است که نهایی شدن آن به تحول در توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد استان، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منجر خواهد شد.

نظر شما