شناسهٔ خبر: 65991246 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

دیدار فولاد و شهداب از نگاه مربیانزارع: کیفیت اصلی سیرجان نمایش داده نشد/ تندروان: بازیکنانم تا آخرین لحظه جنگیدند

صاحب‌خبر -

مربی تیم فولاد سیرجان ایرانیان گفت: شرایط بازی روی کیفیت بازیکنان هم تاثیر می‌گذارد و در این دیدار کیفیت اصلی بازیکنان ما نمایش داده نشد. اگر نمایشی که در طول فصل داشتند در این مسابقه هم نشان می‌دادند بازی راحت‌تر تمام می‌شد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دیدار رفت فینال میان تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و شهداب یزد امروز (پنجشنبه 16 فروردین ماه) از ساعت 19 در سالن فدراسیون والیبال انجام شد.

در این دیدار فولادی‌ها سه بر دو شهداب را شکست داده و یک گام به قهرمانی نزدیک شدند.

 

مربی تیم فولاد سیرجان ایرانیان و سرمربی شهداب یزد پس از این مسابقه اظهار داشتند:

 

مهران زارع مربی فولاد سیرجان ایرانیان:

به بازیکنان تیم فولاد تبریک می‌گویم. تماشاگران و بینندگان مسابقه شاهد فینالی تماشایی بودند به ویژه از ست سوم به بعد. تیم شهداب با تغییراتی که ایجاد کرد ماهیت بازی را تغییر داده و روند رو عوض کرد. بازی پایاپای پیش رفت و حتی لحظاتی عقب افتادیم. در نهایت برنده شدیم. فینال لیگ بازی‌ای نیست که سه بر هیچ تمام شود. هیجان، زد و خورد میان تیم‌ها و … باید در فینال وجود داشته باشد. شرایط بازی روی کیفیت بازیکنان هم تاثیر می‌گذارد و در این دیدار کیفیت اصلی بازیکنان ما نمایش داده نشد. اگر نمایشی که در طول فصل داشتند در این مسابقه هم نشان می‌دادند بازی راحت‌تر تمام می‌شد.

حتی سید محمد موسوی؟

موسوی بازیکنی باتجربه تر از دیگر بازیکنان است و در شرایط حساس می‌تواند تصمیم‌گیری بهتری داشته باشد و با دفاع‌هایی که داشت خیلی به تیم کمک کرد اما کار نباید به این مرحله کشیده می‌شد. با احترام به تیم شهداب که خوب بازی کرد و کادر فنی و بازیکنان خوبی دارد، سال سومی است که به صورت متوالی در فینال قرار دارد بازی روز شنبه هم راحت نخواهد بود و پیش‌بینی دیدار سختی داریم.

چه برنامه‌ای برای این دیدار دارید؟

همان کاری که همیشه انجام می‌دهیم. ریکاوری خواهیم داشت و از طرف کادرفنی برخی نکات به برخی بازیکنان گوشزد خواهیم کرد. سعی می کنیم عیوب را برطرف کنیم و روز شنبه هم پیروز مسابقه باشیم. امیدوارم طی دو مسابقه پیروز شویم اما هیچ گاه پیش بینی نمی کنیم. همیشه تیم‌ها مقابل ما با انگیزه بیشتری کار می‌کنند و سرمربی پیشین و بازیکنان تیم ملی در آن حضور دارند و تیم ها در طول لیگ هم از توان خود بیشتر انرژی می‌گذاشتند و امیدوارم پیروز مسابقه بعد باشیم.

 

محمدرضا تندروان سرمربی شهداب یزد:

فکر می‌کنم والیبال ایران یک فینال واقعی را تجربه کرد. فینالی که تماشاگرپسند بود و دو تیم تلاش کردند. در ست دوم شاید در چند پوئن تمرکزمان را از دست داده و ست را از دست دادیم در حالی که می‌توانستیم سه بر یک برنده بازی باشیم. ورزش همین است و با یک توپ نتیجه بازی تغییر می‌کند. بازیکنانم تا آخرین لحظه در مقابل تیم با احترام سیرجان جنگیدند. البته تک تک بازیکنانم را قبول دارم و امیدوارم برای مسابقه بعد ریکاوری خوبی داشته باشیم. ریکاوری باخت شاید کمی سخت باشد اما تمام تلاشمان را می‌کنیم که طی چند ساعت آینده به شرایط نرمال خود برگردیم و سرحال در دور برگشت فینال حاضر شویم. فینال است و با تمام قوا در بازی دوم حضور خواهیم داشت و امیدوارم در مسابقه دوم بتوانیم اتفاق امروز را جبران کرده و پیروز شویم. از هواداران یزدی تشکر می‌کنم که تا اینجا زحمت کشیدند و آمدند. پس فردا هم به عشق این هواداران و مردم یزد تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

دلیل برگشت تعویض پاسور بود یا دلیل فنی دیگری داشت؟

یکی از بازیکنان تاثیرگذار ما میثم صالحی با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. در بازی اول نیمه نهایی از ناحیه مچ پا آسیب دید و در این مدت کمرش به واسطه فرودهایی که داشته آسیب دیده است. میثم را آماده نداشتیم و با جابه جاهایی که انجام دادیم با بازیکنان جایگزین توانستیم که در نهایت به بازی برگردیم. تنها اتفاق این بود که توانستیم برنامه هایمان را اجرا کنیم. وقتی آنالیز اجرا نمی‌شود کلافه کننده است و در ست اول این طور بود. اما در دفاع و توپ‌گیری و سرویس در ست‌های سوم به بعد توانستیم بهتر عمل کنیم.

عنصر تجربه بسیار مهم است و سید محمد موسوی بسیار دفاع های خوبی در این دیدار داشت و اگر این بازیکن نبود شاید شما به راحتی پیروز این مسابقه می شدید؟

یک اتفاق نادر در والیبال افتاد و تیم فولاد 13 دفاع و تیم شهداب 10 دفاع داشته است. از دفاع‌های تیم مقابل 12 مورد به دفاع های موسوی بازمی گردد. تمام کارهایی که قرار بود انجام دهیم انجام دادیم و یک بازیکن می‌تواند در یک بازی تاثیرگذار باشد و در این دیدار هم این گونه بوده است. در دیدار بعدی تمهیداتی می اندیشیم تا این موضوع را کنترل کنیم.

 

 

نظر شما