شناسهٔ خبر: 65988766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزارت خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌های جدیدی در رابطه با ایران اعمال کردیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خزانه داری آمریکا از اقدام خود در اعمال تحریم های جدید در رابطه با ایران علیه یک شرکت فعال در زمینه حمل و نقل خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، وزارت خزانه داری آمریکا عصر امروز (پنج شنبه) با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی در وبسایت خود تحت عنوان «هدف قرار دادن شبکه تسهیل کننده محموله های صدها میلیونی برای نظامیان ایرانی»، اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی های خارجی وابسته به این وزارتخانه (OFAC)، اقدامات بیشتری را علیه آن چه «درآمدزایی نظامی ایران» خواند، انجام داده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، تحریم های جدید دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت «Oceanlink Maritime DMCC» که از سال 1983 میلادی تاکنون در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی فعالیت می کند را به بهانه «تسهیل حمل و نقل کالاهای ایرانی» به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هدف قرار داده است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده که دفتر کنترل دارایی های خارجی همچنین 13 کشتی تحت مدیریت این شرکت حمل و نقل که در امارات مستقر است و دفاتر آن در شهرهای مونته‌ویدئو، پایتخت اروگوئه، بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، آسونسیون، پایتخت پاراگوئه، لاپاز، پایتخت بولیوی و پاناما سیتی، پایتخت پاناما در آمریکای جنوبی و مرکزی قرار دارند را به عنوان دارایی های مسدود شده شناسایی کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شد که کشتی «HECATE» تحت مدیریت شرکت مذکور در این اواخر کالاهایی ایرانی به ارزش بیش از 100 میلیون دلار را از طریق عملیات انتقال کشتی به کشتی (STS) از یک نفتکش تحریم شده دیگر به نام «DOVER» به نمایندگی از شرکت ایرانی تحت تحریم «سپهر انرژی ایران جهان نما پارس» (سپهر انرژی) بارگیری کرده است.

خبر اصلی را در treasury.gov ببینید

نظر شما