شناسهٔ خبر: 65983750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرماندار تبریز:

تبریز فقیرترین شهر آذربایجان شرقی از نظر فضاهای آموزشی

صاحب‌خبر -
تبریز فقیرترین شهر آذربایجان شرقی از نظر فضاهای آموزشی
خبرگزاری آریا-فرماندار تبریز گفت: به استناد قانون فرمانداری ها دو وظیفه  تعریف شده دارند که یکی از آنان برگزاری انتخابات و دیگری تامین امنیت می باشد.

به گزارش خبرنگار آریا در تبریز؛ یونس فاتح در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از زمانی که بنده مسولیت فرمانداری تبریز را به عهده گرفته ام؛توانستیم جلوی تجمعات را گرفته و در چند ماه اخیر هیچ تجمع ساختارشکن در شهر تبریز نداشتیم در صورتی که سنوات قبل این مشکلات عمدتا تبعاتی در پی داشت..

فرماندار تبریز کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان تبریز را از دیگر مشکلان عنوان کرد و گفت: تبریز یکی از فقیرترین شهرهای آذربایجان شرقی به لحاظ فضاهای آموزشی می باشد.

فاتح تبریز با اشاره به برخی کمبودها در بخش انرژی در این شهرستان گفت: متاسفانه ناترازی در بخش‌های انرژی و آب این شهر از سال 96 آغاز شده و موضوع امسال و پارسال نیست و این که شبه بشود آن را سامان داد امکان پذیر نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان تبریز خاطر نشان شد:در دهه گذشته هیچ اقدامی برای تامین نیازهای این شهر انجام نشده و امکانات تبریز و آذربایجان متناسب با ظرفیت‌های آن رشد نیافته است.

وی ادامه داد: تبریز توسعه یافته اما فکری برای فضای سبز عام و تامین آب شرب آن در سال‌های گذشته نشده است.

فاتح افزود: ترافیک تبریز نیز که هم‌اکنون به یکی از معضل‌ها تبدیل شده باوجود چند برابر شدن خودروها و جمعیت، معابر آن فقط 2 برابر شده است.

این نماینده عالی دولت در شهرستان تبریز اضافه کرد: 14 طرح با ماهیت ترافیکی در تبریز در دست اجراست که شهرداری تبریز قول داده تا طرح‌های تاثیرگذار در رفع ترافیک این شهر را در اواخر بهار یا اوایل تابستان به مرحله بهره‌برداری برساند.

فرماندار تبریز تصریح کرد: وجود مطب‌های پزشکی در مرکز شهر نیز که هیچ کدام دارای کاربری پزشکی نیستند یکی دیگر از عوامل ایجاد ترافیک در این شهر است تاکنون اقداامی در حل این معضل عملیاتی نشده است.

فاتح در پاسخ به خبرگزاری آریا  تاکید کرد: برای این مهم و حل مشکل آب شرب تبریز لازم است تکمیل حلقه آبی در دور تا دور این شهر ایجاد گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان تبریز تاکید کرد در این اثنا؛ هم‌اکنون برخی چاه‌های آب در شمال تبریز خالی هستند اما در جنوب وضعیت برعکس است که با تکمیل این حلقه مشکل افت فشار و قطعی آب در تبریز برطرف می‌شود.

فرماندار تبریز با یادآوری برگزاری انتخابات در اسفند 1402 گفت:با همکاری و تلاش جمعی مسولان ذیربط  این انتخاباتدر کمال آرامش و بدون هیچ مشکل امنیتی در تبریز برگزار شد که بازیگر اصلی آن خود مردم بودند.

فاتح بیان کرد: 80 درصد برگزارکنندگان انتخابات خود مردم هستند و از این نظر، انتخابات در ایران یکی از مردمی‌ترین انتخابات به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به حادثه واژگونی تانکر سوخت در سال گذشته و جان باختن سه نفر در آن در اتوبان کسایی تبریز گفت: جاده‌ها محل حمل این گونه سوخت‌ها نبوده و پتروشیمی باید سوخت‌ها را از طریق لوله انتقال دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان تبریز؛افزود: در همین راستا شورای تامین استان پتروشیمی را ملزم کرد تا سوخت و بنزین را از طریق لوله انتقال دهد.

وی ادامه داد: ندانم‌کاری در موضوع مدیریت نباید به مردم آسیب جانی بزند و مردم نباید تاوان آن را بدهند.

فاتح با اشاره به نشست‌های شورای آرد و نان در فرمانداری تبریز و برگزاری 59 نشست و خروجی 1397 مصوبه، اظهار کرد: با اعمال برخی تصمیم ها سال گذشته در کنار کاهش تخلف‌های این حوزه شاهد کاهش زمان خرید نان از 51 دقیقه به 11 دقیقه در تبریز بودیم.

فرماندار تبریز؛ در پایان یاد آور شد:سال قبل برای رفع مشکل تامین نان این شهر در کوتاه مدت 300 نانوایی را دو شیفته کردیم و علاوه بر مجموع نانوایی را نیز توسعه دادیم.








نظر شما