شناسهٔ خبر: 65981187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

شورای امنیت هم پشت رژیم اسرائیل درآمد!

پای رژیم اسرائیل که در بین باشد انگار بام شورای امنیت هم دو هوا می‌شود و موضعی بر خلاف اکثر کشورها می‌گیرد. مثالش همین محکوم نکردن حمله به کنسولگری ایران در دمشق.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - پای رژیم اسرائیل که در بین باشد انگار بام شورای امنیت هم دو هوا می‌شود و موضعی بر خلاف اکثر کشورها می‌گیرد. مثالش همین محکوم نکردن حمله به کنسولگری ایران در دمشق. 

برخلاف موضع انتقادی اکثریت کشور‌ها علیه رژیم صهیونیستی، پنج کشور امریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن و کره جنوبی از محکوم کردن نقض فاحش کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی اسرائیل خودداری کردند و حتی برخی از آن‌ها همانند نمایندگان امریکا و انگلیس به جای محکوم کردن اسرائیل بابت نقض صریح کنوانسیون‌های مصونیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی، ایران را به باد انتقاد گرفتند.

ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه روز چهارشنبه با بیانیه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد که حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرده است، مخالفت کردند.

لازم به ذکر است که بیانیه‌های مطبوعاتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به تایید ۱۵ عضو شورا برسد و اجماع بر سر آن حاصل شود. 

به گفته دیپلمات‌ها، ایالات متحده به همراه فرانسه و بریتانیا به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته‌اند که بسیاری از وجوه حمله روز دوشنبه به کنسولگری ایران در دمشق نامعلوم است و در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت نیز اجماعی دراین‌باره حاصل نشد.

رویکرد اخیر و قابل تامل شورای امنیت در این فقره البته با واکنش‌هایی نیز همراه بود. مثلا روزنامه جوان نوشت: کشور‌های غربی پرمدعا جای قربانی و قاتل را عوض کرده و با انتقاد از رفتار‌های ایران، اسرائیل را بر کرسی حق نشانده و از هرگونه اتهاماتی تبرئه کردند. امریکا و متحدانش نشان دادند که تیغ صلح و امنیت به عنوان هدف اعلانی در منشور ملل متحد در مقابل غاصبان فلسطین کند است. این سیاست غربی‌ها به جای اینکه صلح در منطقه ایجاد کند، دست اشغالگران را برای تکرار جنایت‌های بیشتر باز می‌گذارد. ایران با بردن پرونده حمله به کنسولگری، به لحاظ دیپلماتیک بر صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن حجت را تمام کرد و بعد از این عواقب تنش‌های آتی بر ذمه جبهه عبری - غربی خواهد بود.

 

 

نظر شما