شناسهٔ خبر: 65979465 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحویل بیش از ۲۰ کیلومتر لوله جهت آبرسانی به باغداران

پارسال بیش از ۲۰ کیلومتر لوله جهت آبرسانی به باغات تحویل کشاورزان خسارت دیده شده است.

صاحب‌خبر -

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، کاهش نزولات جوی و کمبود منابع آب به ضرورت و اهمیت مدیریت صحیح و بهینه مصرف آب، تاکید و اظهار کرد: هدف از طرح انتقال آب با لوله جلوگیری از هدر رفت و تلفات آب در مسیر‌های انتقال در کانال‌های سنتی به باغات در راستای افزایش بهره‌وری و راندمان مصرف است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ کیلومتر لوله پلی اتیلن در سایز‌های مختلف جهت آبرسانی به باغات خریداری و در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

بیشتر بخوانید

برزگر ادامه داد: این لوله‌ها با اولویت طرح‌های عمومی و با هدف سازگاری با کم آبی و اثرات خشکسالی و مصرف بهینه آب در اختیار بهره‌برداران خسارت دیده قرار داده شده و با رعایت شرایط زیست محیطی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این خصوص در دولت سیزدهم اضافه کرد: در سال گذشته با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی این لوله‌ها خریداری شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات استانی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال پیش‌بینی حدود ۳۵ کیلومتر لوله در سایز‌های مختلف خریداری و بین کشاورزان خسارت دیده توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما