شناسهٔ خبر: 65978498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

در پی حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی؛

روسای جمهور سابق حمله به سفارت ایران را محکوم کردند

در پی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی پیامی را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -
خاتمی و روحانی حمله به سفارت ایران را محکوم کردند

در پی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سیدمحمد خاتمی بیانیه‌ای را منتشر کرد.

متن بیانیه  سیدمحمد خاتمی در پی می‌آید:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم»

اسرائیل همچنان دامنه جنایات خود را گسترش می‌دهد و اینبار با حمله ناجوانمردانه به مرکز دیپلماتیک ایران در سوریه که طبق ضوابط بین المللی از مصونیت برخوردار است، عده‌ای از هم‌وطنان عزیز ما را به شهادت رساند.

ضمن عرض تسلیت و نیز آرزوی علو درجات برای شهیدان عزیز و محفوظ بودن حق ایران برای واکنش به این جنایت با رعایت مصلحت دراز مدت ایران و منطقه، بر عهده‌ی نهاد‌های بین المللی بخصوص شورای امنیت سازمان ملل است که نسبت به نسل کشی و جنایت علیه بشریت در غزه و نیز نقض ضوابط مسلم بین المللی این رژیم طاغی را محکوم و او را از ادامه تجاوز در غزه و نیز نقض مکرر قوانین بین المللی باز دارد.

سید محمد خاتمی

۱۴۰۳/۰۱/۱۵

حسن روحانی در پیامی، شهادت فرماندهان سپاه پاسداران در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را تسلیت گفت.

متن پیام وی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که مغایر با کلیه مقررات بین‌المللی مبنی بر مصونیت اماکن دیپلماتیک است، برخاسته از خوی تجاوزگر و ماهیت تروریستی این رژیم است که ابایی از کشتار و جنایت ندارد.

متأسفانه این اقدام وحشیانه منجر به شهادت سرداران رشید، محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج‌رحیمی و دیگر مستشاران نظامی ایران و چند نفر از شهروندان سوریه شد که با تبریک و تسلیت آن به حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران، امیدوارم خداوند متعال بر علو درجات شهدای گرانقدر در این ماه مبارک بیافزاید.

رژیم اسرائیل با این حمله درصدد هدف شوم گسترش دامنه جنگ در منطقه است که بی‌تردید با تدبیر مقام معظم رهبری خنثی خواهد شد و به فضل الهی، ثمره خون پاک این شهدای والامقام، تقویت اقتدار ایران و انعکاس حقانیت مقاومت و رسوایی هرچه بیشتر رژیم جنگ‌افروز و تروریستی اسرائیل خواهد شد.

حسن روحانی
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

نظر شما