شناسهٔ خبر: 65968382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ماجد غماس در گفت‌وگو با ایکنا:

رژیم صهیونیستی در حال دست و پا زدن در باتلاق سیاست‌های شکست‌خورده است

رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران تصریح کرد: اسرائیل هیچ خط قرمزی برای خود نمی‌بیند و امروز عملیات دیوانه‌وار حمله به کنسولگری را انجام می‌دهد چراکه در وضعیت باتلاقی دست و پا می‌زند و در ورطه سقوط بسر می‌برد. حتی در داخل این رژیم می‌بینیم که کابینه از هم پاشیده؛ این یکی از دلایلی است که اسرائیل را به ارتکاب حماقت حمله به کنسولگری ایران سوق می‌دهد.

صاحب‌خبر -

ماجد غماس، رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران در گفت‌وگو با ایکنا نخست شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمانش را که نقشی مهم در مقاومت سوریه و لبنان داشتند و جان خود را در راه جهاد و دفاع از ارزش‌های اسلامی عطا کردند؛ به دولت و ملت ایران و خانواده‌های این شهدای گرانقدر تسلیت و در واکاوی علل وقوع این جنایت تروریستی گفت‌: طبیعتاً این موضوع دارای ابعاد مختلفی است؛ در ابتدا باید گفت رژیم صهیونیستی خط قرمز را از حد گذرانده و تمام موازین دیپلماسی و عرف بین‌المللی در سفارتخانه‌ها را که تمام کشورها به آن پایبند هستند زیر پا گذاشته و از سوی دیگر در منطقه غرب آسیا با تجاوز و تعرض به مرزهای جغرافیایی و سیاسی دیگر کشورها [ایران و سوریه] خطای بزرگی را مرتکب شده است.

ماجد غماس گفت: در مقابل دیدیم که بسیاری از کشورهای منطقه و حتی جهان نسبت به این تجاوز آشکار واکنش نشان داده و ضمن انتقاد و محکومیت اعلام کردند رژیم صهیونیستی مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه شده است که تمام کشورها به رسمیت می‌شناسند.

وی با بیان اینکه از رژیم غاصب و جعلی اسرائیل که نطفه‌اش از اساس با دروغ بنیان نهاده شده است هیچ بعید و دور از انتظار نیست که به ارتکاب این جنایات فجیع دست بزند افزود: این رژیم اشغالگر رویه کشتار و قتل را همیشه داشته است، چنانچه با هدف گرفتن کودکان، زنان و غیر نظامیان در غزه هر روز مرتکب جنایات شنیع می‌شود. آنچه امروز در غزه می‌بینیم به وضوح گویای حجم جنایات این رژیم نامشروع و هم‌پیمان همیشگی‌اش، ایالات متحده آمریکا است.

ماجد غماس با بیان اینکه رژیم جعلی اسرائیل تمام درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس را نادیده گرفته و با چراغ سبز آمریکا به کشتار، قتل و نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد تصریح کرد: امروز می‌بینیم که جنگ دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی با انبوه حملات موشکی و بمباران در کنار مرگ‌های روزانه اهالی غزه ناشی از محاصره، قحطی و گرسنگی همچنان ادامه دارد.

رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران افزود: تمام این جنایات شنیع با حمایت آمریکا، غرب و در کمال تأسف برخی رژیم‌های مرتجع عربی انجام می‌شود که سکوت اختیار کرده و در برابر این قتل عام واکنش مناسب و درخوری نشان نمی‌دهند و چشم‌ها و گوش‌های خود را در برابر این جنایات بسته‌اند.

ماجد غماس در گفت‌وگو با ایکنا:

وی افزود: اینگونه است که اسرائیل هیچ خط قرمزی برای خود نمی‌بیند و امروز عملیات دیوانه‌وار حمله به کنسولگری را انجام می‌دهد چراکه رژیم اسرائیل و نتانیاهو در وضعیت باتلاقی دست و پا می‌زند و در ورطه سقوط بسر می‌برد. سقوط این رژیم حتمی و قطعی است و حتی در داخل این رژیم می‌بینیم که کابینه از هم پاشیده و صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی هم این رژیم را ناتوان از انجام مطالبات خود می‌بینند و هر روز علیه حکومت نتانیاهو دست به تظاهرات زده و علیه دولت غاصب اسرائیل که علیه فلسطینیان سیاست تندوری و خشونت افراطی  غیر معقول را در پیش گرفته است انتقاد می‌کنند؛ این یکی از دلایلی است که رژیم اسرائیل را به ارتکاب جنایت حمله به کنسولگری ایران سوق می‌دهد.

ماجد غماس افزود: دوم اینکه این چیزی که در غزه می‌بینیم شکست کامل اسرائیل و آمریکا است. این امر سیاست شکست خورده غرب را نشان می‌دهد که رژیم جعلی را برای سیطره بر سرنوشت منطقه خلق کرد. لذا رژیم اسرائیل را بر آن می‌دارد که برای مقابله با این چالش دست به چنین اقدام احمقانه‌ای بزند تا شاید بتواند ذره‌ای از هیمنه پوشالی خود را بعد از شکست مفتضحانه‌ای که در غزه داشته است بازگرداند.

این فعال سیاسی گفت: نکته سوم اینکه رژیم غاصب صهیونیستی گمان می‌کند با ارتکاب چنین حملاتی می‌تواند ارکان مستحکم جمهوری اسلامی ایران را ذره‌ای به لرزه درآورد حال آنکه چه بخواهد چه نخواهد به خوبی می‌داند که امثال شهید زاهدی بیشمارند؛ مجاهدان و رزمندگان قهرمانی که آماده سلحشوری در جبهه مقاومت هستند تا با نثار جان و مال خود از این مرز و بوم دفاع کنند؛ چنانچه یاران شهیدشان همینگونه بودند و هیچ بیم و هراسی از این نداشتند که جانشان را در کف دستشان بگذارند و تقدیم آرمان‌های انقلابی خود و مسیر شهادت کنند. اینها شاگردان مکتب حاج قاسم، امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مد ظله‌ العالی) و عاشقان شهادت هستند و از مرگ بیمی ندارند. لذا جانشینان زیادی هستند که در نبود این رزمندگان و فرماندهان جایگزین شوند و جا پای آن‌ها بگذارند و مسیر مقاومت را ادامه دهند و ارکان رژیم اشغالگر را با سلحشوری‌‌های خود به لرزه درآورند. لذا می‌بینم که اینها بهانه‌ای شده تا اسرائیل با حملات خود به دنبال سرپوشی برای شکست‌ سیاست‌های خود در منطقه باشد.

وی افزود: چهارم این که جواب جمهوری اسلامی پاسخی محکم، قوی اما با حکمت و درایت خواهد بود که نیازمند صبر و تحمل است و خواهیم دید که اسرائیل از این جنایت خود پشیمان خواهد شد.

رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران تصریح کرد: آخرین مطلبی که باید به آن اشاره کنم اینکه اسرائیل می‌خواهد ایران را وارد جنگ کند حال آنکه می‌داند این نبرد کاملاً به ضرر خودش است چراکه در سطحی نیست که بخواهد با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت وارد جنگ شود. ما قبلاً هم مشاهده کرده‌ایم که اسرائیلِ دست‌نشانده در تمام عملیات نظامی، حملات و تجاوزهای خود با تکیه بر آمریکا و هم‌پیمانان غربی خود وارد می‌شد و می‌داند که اگر بخواهد دست از پا خطا کند منطقه را وارد نبردی خواهد کرد که خود پشیمان خواهد شد. البته با توجه به شرایط فعلی سیاسی در ایالات متحده و اروپا و نیز رویکرد منفی و منفور جهان نسبت به تجاوزات اسرائیل به غزه و حتی شعارهای ظاهری آن‌‌ها مبنی بر دفاع از حقوق بشر و حقوق کودکان و زنان این امر کاملاً بعید و دور از نظر است و لذا هرگونه اقدامی در این زمینه با پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران و جوانان دلاور در محور مقاومت محتوم به شکست خواهد بود.

گفت‌وگو: اشرف بصیری

انتهای پیام

نظر شما