شناسهٔ خبر: 65957041 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش صدور مجوز واحد توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان‌های کشور

معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت می‌گوید: سال گذشته ­­۲۱ مجوز تاسیس واحد توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی صادر شد.

صاحب‌خبر -

افزایش صدور مجوز واحد توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان‌های کشور
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،‌ یونس پناهی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: در کشور ۸۲۱ عدد مرکز تحقیقات دانشگاهی وجود دارد که حدود ۴۰ مرکز تحقیقات خصوصی است و بیشتر این مراکز در حوزه سرطان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن حدود ۷۲ پژوهشکده و ۲۵ شبکه تحقیقاتی ایجاد شده  که در سال گذشته واحد‌های توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان‌ها با صدور ۲۱ مجوز افزایش یافت.

پناهی­ افزود: در حوزه تولید علم ایران در منطقه اول است و این رتبه در جهان در جایگاه ۱۵ ام قرار دارد که طبق سند برنامه هفتم ما باید تا پایان ۵ سال آینده یک پله ارتقا پیدا کنیم و در شاخص جهانی نوآوری هم از رتبه ۶۲ به رتبه ۴۲ برسیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۷۹ پژوهشگر ایرانی در زمره برترین پژوهشگران یک درصد دنیا قرار دارند، افزود: هزار و ۳۲۴ نفر از محققین ما در مجلات معتبر پراستناد هستند و به کار‌های ایشان ارجاع میشود که در صدد هستیم تا زیرساخت‌های هیئت علمی را ارتقا دهیم.

پناهی ادامه داد: در تازه‌ترین شاخص‌های بین المللی رتبه بندی دانشگاه‌های دنیا، ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و تبریز ارتقا داشته اند و ما موظف کردیم همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مدارک خود را در سایت‌های معتبر علمی بارگذاری کنند.

وی با بیان حمایت‌های وزارت بهداشت از مجلات علمی و پژوهشی که بتوانند نمایه‌های بین المللی را کسب کنند، اظهار داشت: ۹۸ مجله علمی ما در آی اس آی (isi)، بیش از ۲۰۰ مجله اسکوپوس (Scopus) و ۷۹ مجله هم در پاب مد (PubMed) و ۴۷ مجله هم در هر سه آنها نمایه می‌شود.

در پایان پناهی از تشکیل کمیته سیاست گذاری تحقیقات و فناوری کشوری خبر داد و گفت: سال گذشته در کشور ۱۵ کمیته جدید تحقیقات و فناوری جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاسیس شد که با ایجاد شبکه تحقیقات دانشجویی، مسائل کشور به صورت مسئله محور دنبال خواهد شد.

نظر شما