شناسهٔ خبر: 65954097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افکارنیوز گزارش می دهد؛

در انتظار مجازات سخت اسرائیل توسط ایران

مجازات اسرائیل توسط ایران بعد از حمله ناجوانمردانه صهیونیستها به کنسولگری کشورمان در سوریه قطعی است.

صاحب‌خبر -

حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت تعدادی از فرماندهان و نیروهای ایرانی باعث شد بار دیگر خباثت صهیونیستها به جهانیان ثابت شود.

مردم ایران از همان زمان مخابره این خبر تقاضای مقابله و پاسخ کوبنده به این اقدام شرورانه اسراییل را داشتند.

احساسات آنچنان جریحه دار شده بود که داغ بزرگی بر دل مردم در روز شهادت امیرالمومنین(ع) نشست.

اما همه نگاهها به ولی امر مسلمین است که با درایت ایشان مطمئنا پاسخ اسرائیل داده خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب در پیام خود در پی شهادت این فرماندهان در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق فرمودند:رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد.

مطمئنا با این پیام اسرائیل منتظر پاسخ و انتقام سخت ایران باشد.

محسن پیرهادی عضو هیات رییسه مجلس نیز در واکنش به اقدام جنایتکارانه اسرائیل و وعده رهبر معظم انقلال در توییتر نوشت: به وعده رهبر معظم انقلاب ایمان داریم که فرمودند:«رژیم خبیث به دست دلاورمردان مان مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی.»  

علیرضا پاک فطرت از دیگر نمایندگان مجلس نیز با ابراز تاسف و تسلیت به دلیل شهادت تعدادی از مستشاران کشورمان در حمله روز گذشته رژیم سفاک صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: این جای تاسف دارد که متاسفانه تعدادی از نیروهای با تجربه نظامی خود را از دست دادیم و این موضوع می‌طلبد مسئولان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا بعد از این شاهد از دست دادن این گنجینه‌های ارزشمند نظام نباشیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بی‌تردید رژیم صهیونیستی اشراف اطلاعاتی بر جلساتی که در کشور سوریه برگزار می‌شود، دارد بنابراین لازم است این قبیل جلسات در کشورهایی به غیر از سوریه برگزار شود و اجازه ندهیم به راحتی نیروهای ارزشمند کشورمان از دست بروند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت اتخاذ تمهیداتی برای تسریع در روند انتقام سخت، تاکید کرد: قطعا باید پاسخ قاطعی به این جنایتکاران داده شده و انتقام سخت گرفته شود و شورای امنیت ملی باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در واکنش به اقدام اخیر صهیونیست ها در حمله به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق گفت :صحنه جنگ غزه به مهلکه تمام عیار برای صهیونیست ها تبدیل شده و پس از گذشت شش ماه از تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و بمباران پیوسته غزه این رژیم شکست خورده تر از قبل است و دست به اقدامات دیوانه وار بزرگتری می زند.

وی افزود: حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و به شهادت رساندن شماری از دیپلمات ها و مستشاران نظامی ایران در سوریه اقدام دیوانه وار دیگری بود که رژیم صهیونیستی مرتکب آن شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:این اقدام حتماً با پاسخ  ایران مواجه خواهد شد و صهیونیست ها باید بداند مفری برای فرار از باتلاقی که برای خود ایجاد کردند ندارند و آنها در بدترین وضعیت خود در ۸۰سال گذشته از نظر بین المللی قرار دارند و هیچ دستاوردی را کسب نکرده اند.

مهدی طغیانی دیگر نماینده مجلس نیز گفت: ما الان خارج از جنگ غزه نیستیم و درگیر با آن هستیم ضمن اینکه اصلی‌ترین مساله‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که متاسفانه رژیم صهیونیستی از خط قرمز تعرض عبور کرده است لذا باید با یک پاسخ هم عرض یا قویتر از ضربه‌ای که زده است، مواجه شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اینکه برخی معتقدند نباید به این حمله پاسخ دهیم تا وارد جنگ نشویم حرف‌های دقیقی نیست چراکه ما در این سال‌ها هیچ گاه خارج از موضوعاتی که مرتبط با فلسطین بوده است، نبوده‌ایم و همیشه موضع روشنی در حمایت از مردم فلسطین و مقابله با اشغالگران قدس داشته‌ایم و در خصوص طوفان الاقصی و جنگ در غزه هم موضع ایران از ابتدا روشن بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هجومی که رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که خاک کشورمان محسوب می‌شود، وارد آورده است خارج از تمام تعهدات بین‌المللی است بنابراین باید با پاسخی در خور مواجه شود.

در انتظار مجازات سخت اسرائیل توسط ایران

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا شورای امنیت ملی و نیروهای مسلح تحت فرمان فرماندهی کل قوا در پاسخ به این اقدام رژیم صهیونیستی به موقع تصمیمی درخور اتخاذ می‌کنند و باید منتظر باشیم تا این تصمیمات عملیاتی شود.

 

نظر شما