شناسهٔ خبر: 65952360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۳ هزار گردشگر از بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی بازدید کردند

تایباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: ۱۳ هزار و ۴۵۰ گردشگر از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا ۱۳ فروردین ماه امسال از بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

نظام الدین کارگزار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید این تعداد مسافر و گردشگر از آثار تاریخی خطه مرزی تایباد نسبت به مدت زمان تعطیلات نوروزی سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین بازدیدهای انجام شده از «مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، رباط عباس آباد و مزار شاهزاده قاسم» بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد اظهار کرد: همچنین طی بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه امسال، ۴۲ هزار و ۹۴۴ مسافر ایرانی و خارجی در مرز رسمی دوغارون رفت و آمد کرده اند.

وی به رفت و آمد مسافران ایرانی در ۱۹ روز گذشته به گذرگاه دوغارون اشاره کرد و گفت: در ۱۹ روز گذشته هزار و ۸۹۸ مسافر ایرانی وارد ۲ کشور ایران و افغانستان شده اند.

کارگزار بیان کرد: همچنین در همین بازه زمانی ۴۱ هزار و ۴۶ مسافر خارجی از طریق معبر زمینی دوغارون وارد ایران و افغانستان شده اند.

سالانه افزون بر یک میلیون نفر مسافر به صورت قانونی از طریق مرز رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.
شهرستان تایباد ۷۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و یک اثر ثبت شده جهانی دارد، این شهرستان ۱۴۵ هزار نفری در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما